گزارش ویژه/ وقتی میزبان نبودن در 3 بازی اول به ایران ضربه زد/ میهمانی نافرجام!

گزارش ویژه/ وقتی میزبان نبودن در 3 بازی اول به ایران ضربه زد/ میهمانی نافرجام!

پایگاه خبری فوتبالی- به نظر می رسد تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا در قبال نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا، به ضرر تیمهای ایرانی تمام شده باشد.

به گزارش فوتبالی، ماجرای تصمیم AFC درباره تیمهای ایرانی را همه از بر هستند. وقتی کنفدراسیون فوتبال آسیا میزبانی مرحله پلی آف را از تیمهای ایرانی گرفت، نمایندگان چهار باشگاه استقلال، شهرخودرو، سپاهان و پرسپولیس اعلام کردند تحت هیچ شرایطی تصمیم AFC را قبول نخواهند کرد و اگر لازم باشد، از لیگ قهرمانان آسیا هم کنار خواهند کشید. آن موقع، نمایندگان این باشگاهها و همچنین فدراسیون فوتبال، تاکید زیادی روی عزت ملی داشتند اما بعد از جلسه حضوری آنها با دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا، تصمیم بر این شد که استقلال و شهرخودرو، در مرحله پلی‌ آف لیگ قهرمانان، در کشور ثالث از حریفانشان میزبانی کنند. از طرف دیگر کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد تیمهای ایرانی در مرحله رفت گروهی، در خانه حریفانشان بازی خواهند کرد و در سه بازی برگشت میزبان خواهند بود. تصمیمی که البته هنوز قطعی نیست و AFC اعلام کرده بعد از بررسی شرایط امنیتی ایران، درباره اعطای میزبانی به تیمهای ایرانی تصمیم نهایی را خواهد گرفت. نکته اینجاست که در برنامه لیگ قهرمانان آسیا در سایت ای اف سی هم هنوز میزبانی باشگاههای ایرانی قطعی نشده است. 

در هر حال تیمهای ایرانی، چاره‌ای جز پذیرش تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا را نداشتند چون اگر زیر بار این تصمیم نمی‌رفتند و از لیگ قهرمانان کنار می‌کشیدند، جدا از محرومیت، جریمه نقدی سنگینی انتظار آنها را می‌کشید ضمن آنکه بحث محرومیت تیم ملی از میزبانی در مرحله انتخابی جام جهانی هم مطرح شده بود. این وسط مدیران باشگاههای ایرانی بابت اینکه در بازیهای برگشت مرحله گروهی، میزبان هستند، حسابی خوشحال شده بودند چرا که امیدوار بودند با حمایت تماشاگرانشان، از سه بازی خانگی‌شان 9 امتیاز را بگیرند و شانس زیادی برای صعود به مرحله حذفی داشته باشند. منتهی با صعود استقلال و شهرخودرو به مرحله گروهی، مشخص شد که هر چهار نماینده ایران، امکان میزبانی از یک بازی را به خاطر رویارویی با تیمهای عربستانی از دست خواهند داد و فقط در 2 بازی می‌توانند از حریفانشان میزبانی کنند آن هم به شرطی که AFC با برگزاری بازیهای لیگ قهرمانان در ایران موافقت کند.

از طرف دیگر خستگی سفرهای پشت سر هم و فشردگی بازیهای تیمهای ایرانی تاثیرش را روی نمایش این تیمها گذاشته و فعلا از مجموع 8 بازی برگزار شده، تنها یک برد در کارنامه تیمهای ایرانی ثبت شده و در هفته دوم لیگ قهرمانان، از 12 امتیاز ممکن، یک امتیاز به نمایندگان ایران تعلق گرفت. مصدومیت و سرماخوردگی بازیکنان هم از عوارض خستگی و پروازهای متعدد است. ضمن اینکه ای کاش، مذاکره کنندگان پس از قبول کردن بازی استقلال و شهرخودرو در پلی آف لیگ قهرمانان در امارات، با میهمانی پی در پی در سه بازی رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، مخالفت می کردند. حالا که همه متوجه شدند چه خبر است، مشخص شد که امیدواری آنها به میزبانی در مرحله برگشت دور گروهی چندان درست نبوده است.

گزارش از چیا فوادی/ مدیر مسئول و سردبیر پایگاه خبری فوتبالی