رکورد جالب هالند، پدیده دورتموند در رشته پرش طول!

رکورد جالب هالند، پدیده دورتموند در رشته پرش طول!

پایگاه خبری فوتبالی - ارلینگ هالند به پدیده فوتبال اروپا در هفته های اخیر تبدیل شده است. مهاجم 19 ساله نروژی دورتموند در بازی رفت یک هشتم نهایی چمپیونزلیگ نمایش بی نظیری داشت که دو گل تیمش را در پیروزی مهم مقابل پی اس جی با نتیجه دو بر یک به ثمر رساند.

به گزارش فوتبالی، حالا سایت "اینترنشنال ایج رکوردز" از نکته عجیبی در مورد هالند رونمایی کرده است : مهاجم نروژی رکورد دار پرش طول در میان کودکان پنج ساله است. بازیکن نروژی در 22 ژانویه 2006 یعنی 14 سال پیش به این رکورد رسید و توانست به رکورد پرش طول 1.63 متر برسد که رکورد کودکان پنج ساله است. در این لیست به طور مثال اوسین بولت رکورد دار دوی 200 متر در میان افراد 15 ساله و 18 ساله است. 

اما چطور هالند در ابتدا به سراغ رشته دو و میدانی و پرش طول رفته بود؟ آلفی پدر مهاجم دورتموند در مصاحبه با داگبلات گفته بود:"شروع هالند در دو و میدانی قبل از ورودش به فوتبال بود. وقتی خیلی بچه بود با چند شخصیت مشهور رشته دو و میدانی ملاقات کردیم و تست دادیم."

هالند مقابل پی اس جی به آمار و رکوردهای ویژه در زمینه سرعت رسید. اسکای ایتالیا گزارش داده است که هالند روی یکی از ضدحملات، مسافت 60 متر را در 6.64 ثانیه دویده است که سی صدم ثانیه از رکورد جهان ضعیف تر است و فقط 9 صدم ثانیه تا رکورد ملی نروژ با 6.55 ثانیه فاصله دارد.