گزارش ویژه/ بررسی بحران شهرخودرو؛ نمایش نافرجام پرواز چارتر!

گزارش ویژه/ بررسی بحران شهرخودرو؛ نمایش نافرجام پرواز چارتر!

پایگاه خبری فوتبالی- شهرخودرو در دومین دیدار مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا هم شکست خورد تا برخی تصمیمات اشتباه مدیریتی این تیم را برای شما تشریح کنیم.

به گزارش فوتبالی، شهرخودرو بعد از شکست 2 بر صفر مقابل الهلال عربستان در دومین هفته مسابقات مرحله گروهی با نتیجه 3 بر صفر مقابل تیم پاختاکور ازبکستان شکست خورد. شاگردان مجتبی سرآسیایی حالا بدون امتیاز در قعر گروه B لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند و بعید به نظر می‌رسد شانس چندانی برای صعود به مرحله بعد این رقابت ها داشته باشند. 

بعد از جدایی پر حرف و حدیث یحیی گل محمدی از شهرخودرو طرفداران تیم مشهدی توقع داشتند تا مالک تیم با توجه به وضعیت خوب شرکت شهرخودرو، یک مربی کارنامه دار خارجی را برای هدایت تیم شهرشان را انتخاب کند تا در اولین تجربه حضور تیم های مشهدی در لیگ قهرمانان آسیا نتایج آبرومندی برای تیم مشهدی رقم بخورد اما حالا این تیم به زنگ تفریح فوتبال آسیا تبدیل شده است. امروز شهرخودرو سه گل خورد و سه گل نخورد! 

فرهاد حمیداوی مالک تیم شهرخودرو در شرایطی که فرصت چندانی برای توافق با مربی صاحب نام داخلی یا خارجی نداشت هدایت تیم را به سرآسیایی سپرد. خود سرآسیایی در دوران حضور گل‌محمدی و پیش از آن به عنوان سرپرست در پدیده و شهر خودرو  فعالیت می کرد و این تصمیم حمیداوی  را باور نداشت و پس از انتخاب، حمیدآوی متوجه شد که مدرک مربیگری سرآسیایی هم برای نشستن روی نیمکت مشکل دارد به همین دلیل یک مربی ایتالیایی به نام کوزین انتخاب کرد تا مدارک مربیگری اش کامل باشد و بتواند روی نیمکت بنشیند. 

در هر حال اگر حمیدآوی هم به رفتن یحیی رضایت داد به خاطر سود خوبی بود که از انتقال یحیی به پرسپولیس نصیب شهرخودرو شد. هر چند وضعیت این شرکت واردات خودرو (فعلا از چین) آنقدر خوب هست که احتیاجی به پول انتقال یحیی هم نداشت.  طبق گفته مدیران باشگاه پرسپولیس و شخص گل محمدی باشگاه شهرخودرو رقم قابل توجهی برای صدور رضایت نامه مربی خود دریافت کرده است که با آن می توانست حداقل یک مربی مناسب را جایگزین گل محمدی کنند. 

برخی از منتقدان و هواداران شهرخودرو پیکان انتقاد را سمت گل محمدی نشانه رفته اند اما یک مالک فوتبالی و متمول همچون حمیداوی بعد از جدایی گل محمدی آنطور که باید نتوانست شوک ایجاد شده برای تیمش را مدیریت کند. البته یحیی نیم فصل  دوم هم به باشگاه لیست داده بود و بازیکنان جدید شهرخودرو با نظر گل محمدی جذب شده بودند. 

همانطور که در بالا نوشتیم مالک شهرخودرو با انتخاب سرآسیایی به عنوان نفر اول امور فنی که پیش ازاین تجربه مربیگری و حتی مدرک مربیگری Aآسیا یا معادل آن را نداشت، بدترین راه را برای خروج از دوران بدون گل محمدی انتخاب کرد. البته حمیداوی سعی کرد با استخدام کوزین که سبقه دستیاری والتر زنگا را داشته است سطح کادر فنی شهرخودرو را بالا ببرد اما به نظر می رسد او هم نتوانسته کمک بزرگی از لحاظ فنی به سرآسیایی کند  و کمک بزرگ او به شهر خودرو در این برهه فقط قرار گرفتن نامش به عنوان سرمربی در لیست آسیایی این تیم بوده است!

مدیران تیم شهرخودرو که پرواز چارتر از مشهد به تاشکند را به رخ باشگاههای دیگری مثل استقلال و پرسپولیس و سپاهان کشید، فکر نمی کردند که در بازی مقابل پاختاکور با یک نتیجه سنگین به سمت تهران بدرقه شوند. البته با توجه به اینکه در هفته فقط یکی دو پرواز به تاشکند وجود دارد، استقلال و پرسپولیس و سپاهان هم چاره ای جز گرفتن پرواز چارتر نداشتند و شاید بهتر بود شهرخودرو روی پرداخت های منظم به کادرفنی وبازیکنانش و همچنین امکانات خوب تمرینی مانور می داد تا پرواز چارتر!

جنگ مجازی سید مهدی رحمتی دروازه بان فصل گذشته استقلال با سید حسین حسینی دروازه بان کنونی استقلال هم امروز خودش را در زمین نشان داد. رحمتی که هنوز حواسش به تیم سابقش است، با جنگ مجازی با سید حسین حسینی، تمرکز لازم را از خودش گرفت و امروز روی گل سوم مقصر بود.

گزارش از سعید لطفی/ پایگاه خبری فوتبالی

9697