یکی از قهرمانان سانحه هواپیمای منچستریونایتد در سال 1958 درگذشت

یکی از قهرمانان سانحه هواپیمای منچستریونایتد در سال 1958 درگذشت

پایگاه خبری فوتبالی - هری گرگ دروازه بان اسبق منچستریونایتد و یکی از قهرمانان سانحه هوایی مونیخ در سال 1958، امروز صبح در بیمارستان کازوی در کولرایسن در ایرلند شمالی در سن 87 سالگی به علت بیماری بلندمدت درگذشت.

به گزارش فوتبالی، بنیاد خیریه هری گرگ در بیانیه ای خبر فوت اسطوره منچستریونایتد را این گونه اعلام کرد:" با غمی بزرگ، خبر درگذشت هری گرگ، اسطوره منچستریونایتد و ایرلند شمالی را اعلام  می کنیم."

هری گرگ نه تنها به خاطر دستاوردهایش درون زمین بلکه به خاطر کمک کردن در  نجات اشخاص مختلف در این سانحه هوایی نظیر یک کودک و برخی از هم تیمی هایش نظیر بابی چارلتون و جکی بلانچفلاور به یاد مانده است. در سال 1958 هواپیمای شیاطین سرخ در مونیخ سقوط کرد. هری گرگ بین سالهای 1957 تا 1966 بخشی از ترکیب منچستریونایتد بود. او مجموعا 247 بازی در این تیم انجام داد و سیزده روز پس از سانحه هوایی که به مرگ 23 نفر منجر شد، فاتح جام حذفی انگلیس شد. هری عضو تیم ملی کشورش ایرلند شمالی بود که 25 پیروزی کسب کرد و در جام جهانی 1958 در سوئد حضور پیدا کرد که عنوان بهترین دروازه بان مسابقات را از ان خود کرد.

خانواده گرگ هم در بیانیه ای از کادر پزشکی بیمارستان کازوی که در هفته های گذشته میزبان هری بودند، تشکر کردند. باشگاه منچستریونایتد هم در شبکه های اجتماعی، "هری گرگ" را یک اسطوره خواند و از او تشکر کرد.