زنگ خطر در بارسلونا؛ خستگی عضلانی و احتمال افزایش مصدومیت‌ها

زنگ خطر در بارسلونا؛ خستگی عضلانی و احتمال افزایش مصدومیت‌ها

پایگاه خبری فوتبالی - کیکه ستین سرمربی بارسلونا باید با احتیاط تیمش را مدیریت کند. پس از مصدومیت لوئیز سوارز، دمبله و آلبا فقط 15 بازیکن در حال حاضر در ترکیب کاتالان ها حضور دارند و مربی تیم کاتالان باید خیلی محتاط باشد تا حجم مصدومیت ها بیشتر نشوند.

به گزارش فوتبالی، لباس GPS که بازیکنان بارسلونا در تمرینات به تن می کنند، نشان می دهد که برخی از بازیکنان خطر مصدومیت عضلانی را به شدت حس می کنند. اولین گام ستین این بود که سه روز به بازیکنان استراحت داد. قرار بود که بارسلونا امروز صبح تمرین ریکاوری برگزار کند اما با نظر کادر فنی و پزشکان، تمرین لغو شد و اردوی بارسا تا روز سه شنبه ساعت 18 استراحت خواهد کرد. با توجه به این که بازی با ختافه در ساعت 18 به اتمام رسید، می توان گفت که  بازیکنان بارسلونا 72 ساعت کامل فرصت خواهند داشت. فراموش نکنیم که از زمان حضور ستین، تیم فقط دو روز استراحت کرده بود و بازیکنان بارسا به شدت خسته شده بودند و حتی در روز بازیها هم تمرین نرم صبحگاهی برگزار می شد. 

دومین تصمیم مهم ستین می تواند مربوط به ترکیب برای بازی شنبه آینده برای بازی با ایبار باشد. بارسا بعد از تقابل با ایبار در یک هفته دو بازی بسیار سخت خارج از خانه مقابل ناپولی و رئال مادرید خواهد داشت و به همین خاطر در مقابل ایبار باید برخی بازیکنان استراحت کنند. بازیکنانی نظیر پیکه، بوسکتس و مسی در این بازی فرصت استراحت نصیبشان خواهد شد.

بارسلونا قبلا از دستگاه خاصی برای تشخیص خستگی عضلانی بازیکنان استفاده می کرد. بازیکنان بعد از تمرینات از این دستگاه استفاده می کردند تا میزان خستگی عضلاتشان مشخص شود. اما در نهایت مدیران بارسا به این نتیجه رسیدند که این دستگاه چندان مطمئن نیست.