دادستان دیوان محاسبات کشور: تحت هیچ شرایطی اجازه نمی دهیم بازنشستگان در هیچ سطحی وارد انتخابات فدراسیون فوتبال شوند

دادستان دیوان محاسبات کشور: تحت هیچ شرایطی اجازه نمی دهیم بازنشستگان در هیچ سطحی وارد انتخابات فدراسیون فوتبال شوند

پایگاه خبری فوتبالی- فیاض شجاعی دادستان دیوان محاسبات کشور درباره انتخابات فدراسیون فوتبال و ابهامات آن توضیحاتی را در برنامه ورزش بدون ویرایش رادیو گفت و گو ارائه کرد.

به گزارش فوتبالی، فیاض شجاعی دادستان دیوان محاسبات کشور در گفت و گو با برنامه ورزش بدون ویرایش رادیو گفت و گو درباره انتخابات فدراسیون فوتبال و قانون منع بکارگیری بازنشستگان که درباره چند نفر از کاندیدای انتخابات صدق می کند توضیحاتی بیان کرد.

وی درباره حضور بازنشستگان در انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: درباره بکارگیری بازنشستگان و بازخرید شدگان در قانون ممنوعیت هایی در نظر گرفته شده که این ممنوعیت حتی شامل نهادهای عمومی غیردولتی و به طور کلی هر دستگاهی که از بودجه کل کشور استفاده می کند می شود حتی به صورت کمک. به همین دلیل این ممنوعیت دامنه اش شامل فدراسیون هم می شود. درباره ریاست قبلی فدراسیون هم این مسائل مطرح بود اما آقای تاج بنا بر دلایل شخصی، رزمنده بودند و شامل استثنائات این قانون می شدند. اما کلیت این قانون و دامنه ممنوعیت آن، فدراسیون ها را هم شامل می شود به این دلیل که ما اعتقادمان این است که کسی را نمی شود از بین بازنشستگان برای این منصب منصوب کرد. قبلا هم گفته ایم مناصب انتخابی و انتسابی هر دو مشمول این مورد هستند. قبلا درباره شهردار تهران هم این بحث مطرح شده بود. ایشان هم منتخب شورای شهر تهران بود اما در آنجا ما اعلام نظر کردیم که این محدوده و دامنه این قانون شامل مناصب انتخابی و انتسابی خواهد شد.

دادستان دیوان محاسبات ایران ادامه داد: کسانی هستند که هنوز در برخی شرایط با اینکه در حال ماموریت هستند باید به صورت مصداقی و کیفی بررسی شوند. ممکن است خود شخص، جانباز باشد یا مربوط به جایی باشد که جزو استثنائات مقرر در خود قانون باشد. از حیث قاعده می گویم. هر دستگاهی که به هرنحوی از بودجه کل کشور استفاده می کند و هر دستگاهی که عنوان نهاد حقوقی بر آنان صدق می کند یعنی دولتی نیستند اما نهاد عمومی غیر دولتی هم هستند این قانون بر آنان صادق است. ما طبق قاعده عمل می کنیم.

فیاض شجاعی درباره اینکه نایب رییس فدراسیون فوتبال ایران ردیف سازمانی محسوب می شود یا خیر گفت: باید سازمان نمای بودجه را ببینیم. از استعفای آقای کفاشیان به دلیل بازنشستگی می توان متوجه شد که ردیف سازمانی دارد. برای همه افرادی که دستگاه مرتبطشان مشمول این قانون باشد، این ممنوعیت اعمال می شود. در خود دستگاه هم پست هایی که دارای ردیف سازمانی هستند مشمول این ممنوعیت قرار می گیرند مگر باز ماجرای یکی استثنائات مقرر در قانون که عرض کردم پیش بیاید یا افرادی که به نوعی کارمند وزارت اطلاعات و مامور این دستگاه هستند. 

وی در انتها درباره برگه های تایید صلاحیت کاندیدای انتخابات فدراسیون فوتبال که باید ۱۰ برگه باشد گفت: من اشرافی درباره این موضوع ندارم و نمی توانم اظهارنظری بکنم.

4344