میزگرد رادیو ایران درباره انتخابات فدراسیون فوتبال و قانون بازنشسته ها؛ اساسنامه سال ۹۰ فدراسیون هنوز به تایید هیات دولت نرسیده است

میزگرد رادیو ایران درباره انتخابات فدراسیون فوتبال و قانون بازنشسته ها؛ اساسنامه سال ۹۰ فدراسیون هنوز به تایید هیات دولت نرسیده است

پایگاه خبری فوتبالی- قاضی سراج و دکتر حسن غفاری درباره آخرین وضعیت انتخابات فدارسیون صحبت کردند.

به گزارش فوتبالی، قاضی سراج رییس سابق سازمان بازرسی کل کشور درباره قانون منع ورود بازنشستگان به انتخابات فدراسیون فوتبال در همه سطوح و وضعیت کنونی اساسنامه فدراسیون فوتبال و دکتر حسن غفاری رییس اسبق کمیته بین الملل فدراسیون فوتبال دوران محمد دادگان و عضو کمیته انتقالی فدراسیون که در تدوین اساسنامه فدراسیون در سال ۸۶ نقش داشته است، با حضور روی خط برنامه وقت اضافه رادیو ایران درباره آخرین وضعیت انتخابات فدارسیون صحبت کردند.

قاضی سراج درباره ماجرای بازنشستگی و ضمانت اجرایی اش گفت: قانون بازنشستگی سال 97 تصویب و دولت ابلاغ کرد و همه کارمندان مشمول آن می شوند فقط یک استثنا وجود دارد آن هم مربوط به جانبازان بالای 50 درصد است. وزارت اطلاعات یک درصد از کازمندانش را می تواند بکار بگیرد و همچنین فرزندان شهدا و ایثارگران شامل این قانون نمی باشند. نه سازمان بازرسی می تواند هماهنگی کن نه سازمان ورزش. کسانی که خلاف می کنند تصرف غیرقانونی در اموال دولتی تلقی می شود و پیگرد قانونی دارد. پرداخت هرگونه وجهی پس از مهلت 60 روزه از هر محل و تحت هر عنوان در حکم تصرف غیرقانونی است. 

دکتر حسن غفاری عنوان کرد: ماده اول اساسنامه در تعریف فدراسیون می گوید یک نهاد غیردولتی و دارای شخصیت عمومی می باشد و شامل قوانین دولتی نمی تواند باشد. اگر مجلس رد کند ما تحریم خواهیم شد. اگر قوانین داخلی یک کشور با قوانین فیفا مغایرت داشته باشد ملاک کدام است؟ ما می خواهیم عضو فیفا باشیم!

قاضی سراج ادامه داد: غیر از تعاونی مصرف کارکنان دولت، کارمندان بازنشسته دولت نمی توانند طبق قانون بر صندلی بنشینند. اگر خلافی در میان اعضایی که ثبت نام را در فدراسیون انجام داده اند صورت گرفته باشد، سازمان بازرسی پیگری خواهد کرد. 

دکتر غفاری درباره احترام فیفا به قوانین داخلی کشورها گفت: اگر می خواهیم عضو فیفا باشیم باید قوانین اصلی که مربوط به عضویت در فیفا است را برای آنها ارسال کنیم آنها ایرادات را برطرف کنند و برای ما ارسال می کنند و آن ضابطه کار بین ما و فیفا است. 

دکتر غفاری درباره اظهارات دادگان که می گوید این اساسنامه من درآوردی است گفت: در این اساسنامه تعداد دقیق باشگاه های لیگ یک و لیگ برتر مشخص شده است و ما اصلاح شده و کاملش را برای فیفا ارسال کردیم اگر مورد پذیرش آنها نبود هیچ نماینده ای از فیفا به کشور ما نمی آمد. اتهامات قضایی آقای همام و چند رییس فدراسیون دیگر اتهامات قضایی تخلفات مالی درباره کارهای فوتبال بود مثلا آقای همام در پاکت ها پول گذاشته بود که رای بگیرد و دستگاه قضا به این ماجرا ورود کرد.

دکتر غفاری تاکید کرد: رییس سازمان یا وزیر ورزش نمی تواند رییس فدراسیون را عزل یا نصب کند و تنها ارگانی که می تواند مجمع عمومی است و هیچ مقام دولتی دیگری این اختیار را ندارد.

قاضی سراج گفت: یادم است که هیات دولت مصوب نکرده بود. ما تمیکن خواهیم کرد و اجازه نمی دهیم مشکلی برای فوتبال ما به وجود بیاید.

4344