رسمی: محرومیت دو ساله منچسترسیتی از حضور در لیگ قهرمانان اروپا

رسمی: محرومیت دو ساله منچسترسیتی از حضور در لیگ قهرمانان اروپا

پایگاه خبری فوتبالی- باشگاه منچسترسیتی دو فصل از حضور در لیگ قهرمانان اروپا محروم شد.

به گزارش فوتبالی، مسئولان یوفا این محرومیت را برای باشگاه سیتی در نظر گرفتند و در عین حال این باشگاه انگلیسی را به پرداخت جریمه ای 30 میلیون یورویی محکوم کردند. دلیل این محرومیت، زیر پا گذاشتن قوانین فیرپلی مالی توسط باشگاه منچسترسیتی است.

دربیانیه منتشره در این باره از سوی یوفا می خوانیم:« تمام مدارک و شواهد حکایت از آن دارد که باشگاه منچسترسیتی قوانین یوفا و قوانین فیرپلی مالی را زیرپا گذاشته و طبق اطلاعاتی که یوفا بین سالهای 2012 تا 2016 در اختیار دارد، این قوانین توسط باشگاه سیتی نقض شده و آنها از بودجه هایی خارج از باشگاه برای تیمشان استفاده کرده اند . کمیته ای که مامور بررسی این پرونده بوده، اعلام کرده که مقامات این باشگاه در عین حال با مسئولان بررسی این پرونده همکاریهای لازم را نداشته اند. از همین رو، اقدامات انضباطی لازم برای باشگاه منچسترسیتی درنظر گرفته خواهد شد و بدین ترتیب باشگاه سیتی از حضور در تمامی رقابتهایی که در دو فصل آتی زیر نظر یوفا برگزار خواهد شد محروم خواهد بود (فصلهای 21-2020 و 22-2021) و موظف به پرداخت جریمه ای 30 میلیون یورویی خواهد بود.»

در این بیانیه در عین حال به این نکته اشاره شده که باشگاه منچسترسیتی می تواند برای فرجام خواهی پرونده را به دادگاه حکمیت ورزشی (CAS) ببرد. »

سران باشگاه منچسترسیتی هم با بیانیه ای برروی وب سایتشان، ناامیدی شان را از این تصمیم ابراز کردند. 

البته لازم به ذکر است که مقامات باشگاه منچسترسیتی از این محرومیت حیرت زده نشده اند و اعلام کرده اند که مسئولان یوفا حتی قبل از آغاز بررسی ها، چنین تصمیمی را گرفته بودند. در این بیانیه می خوانیم:«باشگاه منچسترسیتی از این تصمیم ناامید شده ولی از اعلام این خبر توسط یوفاتعجب نکرده ایم. در دسامبر سال 2018 بود که یکی از بازرسان یوفا پیش بینی هایی را انجام داد و اعلام کرد که یوفا قصد محروم کردن منچسترسیتی را دارد و این درحالی بود که بررسی ها هنوز آغاز هم نشده بود.  پس از آن ، با فاش شدن اخباری از روند بررسی ها، تردیدی نبود که چنین نتیجه وخبری در راه است. این باشگاه به طور رسمی به مرجع انضباطی یوفا شکایت کرده بود. این پرونده توسط یوفا آغاز شد، توسط یوفا دنبال شد  و در نهایت توسط یوفا هم حکم صادر شد. حالا که این پروسه آسیب زننده به پایان رسیده، به صورت ناعادلانه ای درمورد این باشگاه قضاوت شده و در اولین فرصت ممکن، این پرونده را به دادگاه حکمیت ورزشی خواهیم برد.»

6363