مربی 32 ساله لایپزیش : چرا پیشنهاد مربیگری رئال مادرید را رد کردم؟

مربی 32 ساله لایپزیش : چرا پیشنهاد مربیگری رئال مادرید را رد کردم؟

پایگاه خبری فوتبالی- یولیان ناگلزمن این روزها یکی از چهره های برتر بوندس لیگای آلمان است. این سرمربی جوان و 32 ساله که هدایت لایپزیش را برعهده دارد، یکی از پدیده های دنیای مربیگری لقب گرفته و بااقتدار تمام با تیمش برای قهرمانی در بوندس لیگا با بایرن مونیخ رقابت می کند.

به گزارش فوتبالی، بی دلیل هم نیست که این سرمربی جوان در کانون توجه مهمترین و مطرح ترین باشگاه های اروپایی قرار گرفته. این سرمربی 32 ساله در گفتگو با روزنامه ایندیپندنت به این نکته اشاره کرده که در تابستان سال 2018 و زمانی که زیدان رئال مادرید را ترک کرده بود، سران باشگاه مادریدی با او تماس گرفتند تا هدایت تیمشان را به او بسپارند ولی او در آن زمان هنوز خودش راآماده حضور روی نیمکت تیم مادریدی نمی دیده و به همین خاطر به این پیشنهاد پاسخ منفی داده. در آن زمان ناگلزمن هدایت هوفنهایم را عهده دار بود.

ناگلزمن در آن زمان و هنگامی که خوسه آنخل سانچس، یکی از مدیران ارشد رئال مادرید با او تماس گرفته بود، هنوز 31 ساله هم نشده بود. ناگلزمن حالا در گفتگو با روزنامه ایندیپندنت اعلام کرده که چرا در آن زمان تصمیم گرفته تا به پیشنهاد رئال پاسه منفی بدهد:« این طبیعی است که وقتی باشگاهی مثل رئال مادرید با تو تماس می گیرد، به پیشنهادشان فکر کنی. در ابتدا من از این پیشنهاد سورپرایز شدم. به آن فکر کردم و دیدم احساس راحتی نمی کنم که بخواهم به رئال مادرید بروم. می خواستم بهتر شوم و اگر بلافاصله به رئال مادرید می رفتم، زمان لازم برای بهتر شدن درعرصه مربیگری را نمی یافتم.»

ناگلزمن در ادامه به این نکته اشاره کرد که برای در دست گرفتن چنین پروژه ای، به زمان بیشتری برای آماده سازی نیاز دارد و دراین باره گفت:« این فرصت را نداری که بخواهی بهترین شوی؛ چرا که باید بهترین باشی. در حال حاضر من خودم را بهترین نمی دانم ولی اعتراف می کنم که می خواهم یکی از بهترین سرمربیان آینده دنیای فوتبال شوم. اگر به رئال مادرید یا بارسلونا بروی، هواداران، رسانه ها و کسانی که تصمیمات نهایی را می گیرند، به تو زمان نمی دهند که تبدیل به بهترین سرمربی دنیا بشوی.» این سرمربی جوان یادآوری کرد که می داند که فشار مربیگری در چنین تیمهایی متفاوت است و برای تطبیق یافتن به چنین شرایطی به مدتی زمان نیاز است:« در این تیمها فقط برد و جام و قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را می خواهند. اگر نبری، نمی توانی بگویی که هنوز جوان هستی و در پروسه رشد قرار داری. در دنیای فوتبال، برنامه ریزی برای کارنامه کاری ات کار ساده ای نیست. چون همه چیز غیرقابل پیش بینی است ولی باید تمام تلاشت را به کار بگیری.»

این سرمربی جوان به خودش اطمینان زیادی دارد ولی می داند که باید چه گامهایی را بردارد:« مهم این است که گامهای درستی را برداری و گامهای بیش از حد بزرگی برنداری. در دست گرفتن رئال مادرید قطعا یکی از بزرگترین گامهایی است که می توان برداشت. به همین خاطر با خودم فکر کردم که وقتی 31 ساله باشی و به رئال مادرید بروی، بعدش کجا می خواهی بروی؟ این برای من خیلی مهم است. دوست دارم با همه درارتباط باشم. خیلی احساساتم را با بازیکنانم به اشتراک میگذارم. هنوز نمی توانم اسپانیایی صحبت کنم و فقط می توانم بگویم:"سلام؛ چطوری؟" اگرچه که رفتن به رئال مادرید می توانست مهمترین اتفاق در کارنامه مربیگری ام باشد ولی گام درستی نبود.»

او سخت ترین لحظات زندگی اش را در سن 20 سالگی پشت سرگذاشته که باعث شده تا خیلی زود به بلوغ فکری برسد. یک مصدومیت شدید که باعث بازنشستگی زودهنگامش از دنیای فوتبال شد و در همان هنگام پدرش از دنیا رفت:« این اتفاقات باعث شد تا به بلوغ برسم. در این بازه زمانی توانستم زندگی را بهتر درک کنم و یاد بگیرم که چطور باید تصمیم مهمی اتخاذ کنم.»

6363