گواردیولا: اگر رئال مادرید را حذف نکنیم، مرا اخراج می کنند

گواردیولا: اگر رئال مادرید را حذف نکنیم، مرا اخراج می کنند

پایگاه خبری فوتبالی- پپ گواردیولا سرمربی اسپانیایی منچسترسیتی براین باور است که به رغم آنکه تمام جامهای قهرمانی ممکن را در طول عمر مربیگری اش فتح کرده، ولی سرمربیان بهتری نسبت به او در دنیای فوتبال وجود دارند.

به گزارش فوتبالی، پپ گواردیولا در طول دوران حضورش روی نیمکت مربیگری تیمهای بزرگی مثل بارسلونا، بایرن مونیخ و منچسترسیتی جامهای فراوانی را فتح کرده و مجموعا 8 بار قهرمان داخلی لیگ های اسپانیا، آلمان و انگلیس شده و با بارسلونا قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کرده است. با این وجود پپ خودش را جزو بهترین سرمربیان دنیای فوتبال نمی دانند و براین باور است که هنوز با سیتی می تواندجامهای بیشتری فتح کند.

گواردیولا در گفتگو با اسکای سپورتس در پاسخ به این سوال که آیا او بهترین سرمربی دنیاست یا خیر گفت:« بهترین سرمربی دنیا بودم. بهترین سرمربی دنیا چه کسی است؟ من هرگز فکر نکرده ام که بهترینم. هرگز در تمام عمرم چنین فکری نداشته ام. وقتی با بارسلونا شش قهرمانی متوالی فتح کردم و با این تیم فاتح جامهای سه گانه شدم هم خودم را بهترین سرمربی دنیا ندانستم.قهرمانی هایی که به دست آوردم به این خاطر بوده که در تیمهای بزرگ، بازیکنان فوق العاده ای داشته ام. سرمربیان فوق العاده ای هستند که چنین بازیکنانی را ندارند و در چنین باشگاه های بزرگی هم نیستند. من سرمربی خوبی هستم ولی بهترین نیستم. به من تیمی بدهید که مثل منچسترسیتی نباشد؛ در آن صورت من هم قهرمان نخواهم شد.»

گواردیولا در ادامه در مورد لیورپول صحبت کرد و به تمجید از سرمربی آلمانی این تیم، یورگن کلوپ پرداخت:« لیورپول چهار یا پنج سال زمان صرف کرد تا پارسال توانستند به اولین جامشان برسند. این یک پروسه است؛ بازیکنان جدید، سرمایه گذاری بیشتر و بیشتر و درنهایت حالا آنها بهترین تیم دنیا هستند. گاهی وقتها مردم فکر می کنند که اگر پپ، یورگن و یا یک سرمربی بزرگ دیگر باشی، باید هرفصل تمام جاممها را فتح کنی و 2000 میلیون امتیاز بگیری و 2000 میلیون گل بزنید. گاهی وقتها این ممکن نیست؛ چون گاهی نمی توانی این کار را بکنی. هرگز در هیچ ورزشی پیش نمی آید که یک تیم در هر فصل تمام جامهای ممکن را مال خود کند.»

این سرمربی اسپانیایی براین باور است که با وجودی که تیمش در کورس قهرمانی لیگ برتر از لیورپول جا مانده، اما بازیکنانش دراین فصل خوب بازی کرده اند و مثل همیشه به شدت کوشیده اند:« ما این فصل واقعا خوب بازی کردیم. در بازیهایی که تن به شکست دادیم هم واقعا خوب بازی کرده بودیم و نداشتن انگیزه و عطش دلیل باختهای ما نیست. ما سخت تر از فصل قبل کوشیده ایم. من می خواهم قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شوم. این رویا را در سر دارم و از آماده سازی تیمم برای بازیهای اروپایی و حالا بازی مقابل رئال مادرید لذت می برم. باید ببینیم که چه خواهد شد. این دو هفته، لذت بخش ترین لحظات حرفه ای من است و بی صبرانه منتظرم ببینم که چطور می توانیم رئال مادرید را شکست دهیم.»

او درمورد مصاف تیمش با رئال مادرید گفت:« اگر رئال مادرید را نبریم، مالک و یا مدیر ورزشی باشگاه به سراغم خواهند آمد و به من خواهند گفت:" این کافی نیست.ما می خواهیم قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شویم" و مرا اخراج خواهند کرد و من به آنها خواهم گفت:" باشه، مرسی؛ کار کردن با شما برایم افتخار بزرگی بود.»

 

6363