مستره: بارسلونا برای خرید موراتا و کورتوا دست به کار شده بود

مستره: بارسلونا برای خرید موراتا و کورتوا دست به کار شده بود

پایگاه خبری فوتبالی - جوردی مستره، نایب رئیس سابق باشگاه بارسلونا در صحبت هایی اعلام کرده که سران این باشگاه درسالهای اخیر برای به خدمت گرفتن تیبو کورتوا، دروازه بان بلژیکی رئال مادرید و آلوارو موراتا مهاجم اسپانیایی دنیای فوتبال دست به کار شده بودند.

به گزارش فوتبالی، کورتوا در سال 2013 و زمانی که هنوز در اتلتیکومادرید بازی می کرد، زیر ذره بین مدیران بارسلونا قرار داشت. و کمی بعد از اتلتیکومادرید به چلسی منتقل شد و حالا سنگربان رئال مادرید است. 

گویا بارسایی ها در بازار نقل و انتقالات زمستانی سال 2019 و قبل از انتقال موراتا از چلسی به اتلتیکومادرید، قصد به خدمت گرفتن موراتا را داشتند.

آقای مستره نایب رئیس سابق باشگاه بارسلونا در گفتگو با موندو دپورتیوو دراین رابطه گفت:« بارسلونا در سال 2013 مذاکراتی برای خرید تیبو کورتوا با اتلتیکو انجام داد ولی آنها نهایتا مارک آندره ترشتگن را زیر نظر آندونی سوبی سارتا مدیر ورزشی وقت تیم به خدمت گرفتند.»

او همچنین درمورد تلاشهای مدیران بارسلونا برای جذب موراتا در زمستان سال 2019 گفت:« برپایه نظرات بازیکنان تیم به این نتیجه رسیدیم که خرید موراتا ممکن است باعث بروز اختلافاتی در رختکن تیم بشود. او هم احتمال دوست داشت که در ترکیب اصلی باشد و حاضر به حضور در زمین به عنوان بازیکن ذخیره نمی شد. دو بحث درمورد موراتا مطرح بود؛ یکی نگرانی ها در مورد کنترل بودجه باشگاه که در آن زمان برعهده پپ سگورا بود و او با دقت تمام اوضاع را مدیریت می کرد و موضوع دوم این بود که موراتا بازیکن ملی پوش بود و از آن دسته بازیکنانی نبود که حاضر به نیمکت نشینی در تمام بازیها بشود. او نمی خواست یک بازیکن ذخیره باشد و در آن زمان جو حاکم بر تیم خیلی خوب بود. او حتی اگر به تیم ما می آمد هم شاید نمی توانست در تیم جا بیفتد. ولی باید بگویم که این بازیکنان نیستند که تصمیمات نهایی را می گیرند.»

مستره از سال 2014 تا تابستان سال 2019 نایب رئیس باشگاه بارسلونا بود و در آن زمان به خاطر دلایل حرفه ای از سمتش استعفا داد. او اخیرا دراین باره اعلام کرده که در دوره پایانی حضورش در باشگاه بارسلونا احساس تنهایی می کرده و فکر می کرده که نظراتش برخلاف نظرات سایرین است:« من حس می کردم که در یک جنگ بی پایان هستم. نظرات متفاوتی با سایرین داشتم ولی نظراتم برای کسی مهم نبود. من حس کردم که من تنها کسی هستم که طرز فکر متفاوتی دارم. کمیته باشگاه متشکل از بارتومئو، خاویر بورداس، سیلویو الیاس و خاویر ویلاخوانا، هرگز با من و یا پپ سگورا موافق نبودند و من تنها کسی بودم که ازسگورا دفاع می کردم و در باشگاه حسابی احساس تنهایی می کردم و همین شد که از سمتم کناره گیری کردم.»

6363