تصمیم جالب فیفا: کنار گذاشتن 16 میلیون یورو برای بازیکنان طلبکار

تصمیم جالب فیفا: کنار گذاشتن 16 میلیون یورو برای بازیکنان طلبکار

پایگاه خبری فوتبالی - فیفا و اتحادیه جهانی بازیکنان فوتبال به توافق رسیدند تا فیفا صندوقی را برای بازیکنان فوتبال ایجاد کند تا بدین ترتیب از بازیکنانی که حقوق دریافت نمی کنند و نمی توانند دستمزد مقرر شده را از باشگاه هایشان دریافت کنند، بتوانند مورد حمایت مالی قرار بگیرند.

به گزارش فوتبالی، فیفا تا سال 2022 در این صندوق 16 میلیون یورو ذخیره خواهد کرد: 3 میلیون برای سال 2020 ، چهار میلیون برای 2021 ، چهار میلیون برای 2022 و پنج میلیون برای بازیکنانی که حقوقشان بین سالهای 2015 تا 2020 را دریافت نکرده اند. 

فیفا در تلاش است تا از بازیکنانی که دستمزدشان را دریافت نمی کنند، حمایت کنند.  جیانی اینفانتینو رئیس فیفا در این باره گفت :" این توافق و تعهد ما برای کمک به بازیکنانی است که شرایط مشکلی دارند و ما به عنوان نهاد اصلی فوتبال دنیا باید از انها حمایت کنیم. برای کمک به نیازمندان در این جا هستیم، به خصوص انهایی که در جامعه فوتبال دچار مشکل مالی شده اند و این شروعی برای بازیکنان است که نقش اصلی را در بازی فوتبال دارند."

فیلیپ پیات رئیس اتحادیه بازیکنان هم در این باره صحبت کرد:" در پنچ سال اخیر بیش از 50 باشگاه در 20 کشور مختلف منحل شده اند و  زندگی صدها بازیکن دچار مشکل شده و دچار نیاز مالی شده اند. این صندوق به بازیکنان و فوتبالیست ها کمک خواهد کرد. بسیاری از این باشگاه ها برای این منحل شدند تا بدهی بازیکنان را نپردازند."