گواردیولا: از مسی درسهای زیادی آموختم

گواردیولا: از مسی درسهای زیادی آموختم

پایگاه خبری فوتبالی- پپ گواردیولا سرمربی اسپانیایی منچسترسیتی در گفتگویی جذاب با تله موندو دپورتس در مورد شرایط حاکم بر دنیای فوتبال، به ویژه اوضاع فعلی باشگاه بارسلونا و ستاره این تیم، لیونل مسی اظهار نظرکرده است.

به گزارش فوتبالی، گواردیولا در جریان این گفتگو در مورد تجربه حضورش در بارسلونا به عنوان بازیکن وسرمربی صحبت کرده و بخش هایی از این گفتگو نیز درمورد همکاری با لیونل مسی بوده است. گواردیولا درمورد مسی گفته:« مسی بهترین بوده است. این را به خاطر ثباتش در دنیای فوتبال، روند پیشرفتش و لحظات سرنوشت سازی که تجربه کرده است می گویم؛ مسی به تنهایی در بازیها به پیروزی می رسد.»

گواردیولا در ادامه صحبتهایش اعلام کرد که درسهای زیادی از لیونل مسی گرفته است:« افراد فکر می کنند که ما سرمربیان تنها به بازیکنان درس یاد می دهیم ولی باید این را بدانید که ما از بازیکنانمان درس هم یاد می گیریم. گاهی وقتها به نظر می رسد که مسی در جریان بازی نیست و ارتباطش با فوتبال قطع شده ولی هرگز اینگونه نیست. برای من همکاری با مسی افتخار بزرگی بوده.»

این سرمربی اسپانیایی در ادامه با یادآوری روزهای ابتدایی حضورش در دنیای فوتبال و عضویتش در لاماسیا گفت:« در ابتدای فوتبالم در لاماسیا یک پسربچه 13 ساله بودم که شرایط برایم خیلی سخت بود ولی تدریجا به همه چیز عادت می کنی. در آن سن و سال کم فکرش را هم نمی کردم که بتوانم در لالیگا بازی کنم و تنها انگیزه ام بازی برای تیم پایه ای بارسلونا بود.»

پپ در ادامه صحبتهایش گفت:« این مزیت بزرگی است که می توانم تمام وقتم را صرف امری کنم که دوستش دارم. هرروز صبح بیدار می شوم و به کاری که دوست دارم مشغول می شوم و حسابی به من خوش می گذرد؛ کار کردن در حرفه ای که دوستش نداری، بدترین چیز است.»

سرمربی اسپانیایی منچسترسیتی درمورد دلیل علاقه اش به فوتبال گفت:« فوتبال را دوست دارم چون غیرقابل پیش بینی است. ممکن است در شرایط مختلفی از بازی گیر بیفتی ولی موقعیتهای حمله تیم آنقدر گسترده و وسیع است که هر موقعیت شرایط کاملا متفاوتی را رقم می زند. ما به عنوان سرمربیان فوتبال سعی می کنیم تا بازیکنان را در موقعیت هایی قرار دهیم که بهترین تصمیمات را بگیرند. این باعث می شود که بازیکنان در مقابل مشکلات مختلف و سیستمهای متفاوت، واکنش های متفاوتی را در شرایط مختلف بازی به نمایش بگذارند.حتی در شرایط سخت آب و هوایی. من از این خوشم می آید که هر بازیکن با درنظر داشتن شرایط و لحظه، تصمیم درستی بگیرد.»

6363