والدانو: مسی بعدی فوتبال، سوپرمنی مثل رونالدو است

والدانو: مسی بعدی فوتبال، سوپرمنی مثل رونالدو است

پایگاه خبری فوتبالی- خورخه والدانو اسطوره سابق باشگاه رئال مادرید و تیم ملی آرژانتین در صحبتهایی به تمجید از لیونل مسی پرداخته و او را معجزه دنیای فوتبال خوانده؛ او در عین حال به این نکته اشاره کرده که نابغه بعدی دنیای فوتبال، بیشتر شبیه سوپرمنی به نام کریس رونالدو خواهد بود تا معجزه ای به نام لیونل مسی

به گزارش فوتبالی، والدانو، براین باور است که سوپراستارهای آتی دنیای فوتبال بیشتر از فیزیکی حیرت آور بهره مند خواهند بود تا جادوی فوتبالی. او که این روزها به عنوان کارشناس فوتبال اسپانیا مشغول به کار است بر این باور است که موفقیت های مسی برپایه تلاش و مهارت است و نظیر او دیگر یافت نخواهد شد. والدانو در گفتگو با تیمپو گفت:« مسی برخلاف همه اصول و علوم است. او نابغه است و به همین خاطر می تواند همه چیز را تغییر دهد. او قدرت یک قهرمان و یک سوپراستار را داراست.»

والدانو درمورد مسی ادامه داد:« مسی در زمین چمن، این قدرت را دارد تا نظم و انسجام هر تیمی را برهم بزند. او سرنوشت سه تا از 4 بازی اخیر تیمش را یک تنه و با تاثیرگذاری حیرت آورش رقم زد. او حالا تبدیل به بازیکن پخته تری شده و بیشتر از توان و قدرتش آگاهی دارد. ما در دنیا فقط یک مسی داریم و سخت است بدانیم که بعد از او چه بازیکنانی ظهور خواهند کرد. با در نظر داشتن اینکه هر 15 تا 20 سال یک نابغه متولد می شود، به این جمع بندی می رسیم که نابغه بعدی دنیای فوتبال پیشینه ای آکادمیک تر خواهد داشت. اما مسی یک معجزه شکل داده شده است. او محصولی از فوتبال خیابانی و آکادمیک است. مسی تا سن 13 سالگی در آرژانتین بزرگ شده بود و آموزش غیررسمی می دید. بعد از آن به بارسلونا منتقل شد و درآنجا آموخت که چطور فوتبال جذابی بازی کند که این فوتبالی رسمی بود.»

اسطوره فوتبال آرژانتین ادامه داد:« این روزها فوتبال خیابانی عملا از بین رفته و در مدارس فوتبالی، بازیکنان را پرورش می دهند؛ البته در آمریکای جنوبی هنوز در محله های فقیر نشین فوتبال خیابانی را شاهد هستیم ولی مسی بعدی فوتبال، بیشتر شبیه کریس رونالدو خواهد بود تا خود مسی و بیشتر از نظر فیزیکی یک سوپرمن خواهد بود»

6363