امری: اگر وار بود، بارسلونا را حذف کرده بودیم

امری: اگر وار بود، بارسلونا را حذف کرده بودیم

پایگاه خبری فوتبالی- اونای امری سرمربی سابق تیمهای پاری سن ژرمن و آرسنال در گفتگویی اختصاصی با فرانس فوتبال درمورد دوران حضورش روی نیمکت های مربیگری این دوتیم اظهار نظر کرده است. او در صحبتهایش تائید کرد که برای آنکه یکی از بهترین سرمربیان دنیا شود، هدایت تیم پاریسی را قبول کرده و اگر در آن دوره از تکنولوژی وار استفاده می شده، تیمش بارسلونا را در لیگ قهرمانان اروپا حذف کرده بود.

به گزارش فوتبالی، امری در مورد دوران حضورش در پاری سن ژرمن گفت:« با این تیم قهرمان لیگ یک شدم و چهار قهرمانی درفرانسه و دو سوپرکاپ به دست آوردیم. هدفمان بی تردید قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا بود. در سال اول حضورم در این تیم(سال 2017)، در بازی رفت حذفی مقابل بارسلونا فوق العاده کار کردیم ولی در بازی برگشت مارا حذف کردند؛ تنها به این دلیل که در آن زمان تکنولوژی وار وجود نداشت. ما کاملا به خاطر تصمیمات داوری حذف شدیم. سال دوم،مقابل رئال مادرید، مقابل تیمی بازنده شدیم که یک سه گانه تاریخی در اروپا ثبت کرد و در آن بازی هم شاهد برخی اشتباهات داوری بودیم.»

امری در مورد قبول نکردن ایده تیاگو سیلوا در بازی با رئال مادرید توضیح داد:« در آن بازی تیاگو سیلوا معتقد بود که باید بیشتر دفاع کنیم. او بازیکن بزرگی است ولی من تصمیم و پیشنهاد او را نپذیرفتم. می خواستم که تیممان از منطقه امن خارج شود ولی موفق نشدیم.»

این سرمربی اسپانیایی درمورد ارتباطش با ناصر الخلیفی رئیس باشگاه پاری سن ژرمن در دوران حضورش روی نیمکت مربیگری این تیم گفت:« من در تک تک لحظات، حمایت رئیس باشگاه را حس می کردم. مثلا وقتی در آستانه خرید نیمار بودیم، او به من توضیح داد که این به تصمیم من بستگی دارد که تیم را در حول و برمحور نیمار شکل بدهم یا نه. با بازیکنی به این خوبی، نمی توانی بگویی که نیمار باید با شرایط تیم تطبیق پیدا کند و باید تیم را بر محور او شکل بدهی.»

بخش پایانی صحبتهای امری درمورد دوران حضورش روی نیمکت مربیگری آرسنال بود:«زمانی که من هدایت آرسنال را در دست گرفتم این تیم در روزهای خوبی نبود. اگرچه در طول فصل دچار افت شدیم ولی در نهایت به فینال لیگ اروپا رسیدیم و در لیگ برتر پنجم شدیم. اما چهار کاپیتان تیم را از دست دادیم و تعدادی از بازیکنان مهم تیم هم از ما جدا شدند و همین شد که نتوانستیم به اهدافی که می خواستیم دست پیدا کنیم.»

6363