اتهام کلاهبرداری مالیاتی به مدیربرنامه های کریس رونالدو

اتهام کلاهبرداری مالیاتی به مدیربرنامه های کریس رونالدو

پایگاه خبری فوتبالی- دادگاه پرتغال این روزها به شدت مشغول بررسی پرونده های کلاهبرداری و فسادهای مالیاتی است و در حال حاضر پرونده 40 نفر را به اتهام کلاهبرداری مالیاتی و پولشویی در نقل و انتقالات فوتبال زیر ذره بین دارد.

به گزارش فوتبالی، طبق گزارش منتشره در رسانه های پرتغالی در بین این افراد نام چهره های سرشناسی از جمله ایکر کاسیاس ، دروازه بان اسپانیایی که در سال 2015 از رئال مادرید به پورتو منتقل شد و رادامل فالکائو ستاره کلمبیایی دنیای فوتبال به چشم می خورد. در این لیست نام پینتو دا کاستا، رئیس باشگاه پورتو، لوئیس فلیپه ویه را، رئیس باشگاه بنفیکا و آنتونیو سالوادور، رئیس باشگاه اسپورتینگ براگا هم دیده می شوند و درعین حال ژرژ مندس، مدیربرنامه های کریستیانو رونالدو، ترینکائو و چندین ستاره سرشناس دنیای فوتبال نیز جزو متهمان است و اتهام کلاهبرداری و فرار مالیاتی به او وارد شده است.

در این میان سران باشگاه پورتو، هرگونه اقدام مالی غیرقانونی را تکذیب کرده و تاکید داشتند که مقامات قضایی پرتغال نه با آقای پینتو داکاستا و نه با مدیران باشگاه تماسی نداشته اند. این جنجال در شرایطی ایجاد شده که پورتو روز شنبه میزبان بنفیکا، صدرنشین فعلی جدول لیگ پرتغال خواهد بود و این بازی حساس نقش پررنگی در تعیین سرنوشت قهرمان این فصل لیگ پرتغال خواهد داشت.

اخیرا یک هکر به نام روی پینتو در پرتغال از اطلاعاتی پرده برداشته که به گفته او مقامات قضایی پرتغال کانون بررسی ها و اتهامات را برروی مدیران باشگاه پورتو متمرکز کرده اند و طبق گزارشها به نظر می رسد که آقای پینتو دا کاستا، حدودا 20 میلیون یورو فرار مالیاتی داشته است. علاوه بر پورتو، باشگاه های بنفیکا، اسپورتینگ لیسبون، ماریتیموی فونچال، براگا، استوریل، ویتوریا گیمارش و پورتیموننسه هم زیر ذره بین هستند.

این اتهامات فقط به مدیران باشگاه های پرتغالی خلاصه نمی شود و نام 15 بازیکن هم در لیست افرادی که پرونده شان مورد بررسی قرار خواهد گرفت دیده می شود؛ بازیکنانی از جمله جکسون مارتینز، ایکر کاسیاس، رادامل فالکائو، خامس رودریگز، ایمبولا، مانگالا و دانیلو پریه را... 

 6363