میلاد محمدی از لیگ بلژیک می‌گوید؛ اینجا قبل از رسیدن توپ باید تصمیم بگیرم

میلاد محمدی از لیگ بلژیک می‌گوید؛ اینجا قبل از رسیدن توپ باید تصمیم بگیرم

پایگاه خبری فوتبالی- یک قانون نانوشته میگوید مدافعان ایرانی بخت زیادی برای ترانسفر شدن و انتقال به باشگاههای اروپایی ندارند. در سالهایی که دروازه اروپا به روی فوتبالیستهای ایرانی باز بود و چندین لژیونر ملی پوش در باشگاههای نامدار اروپایی داشتیم، نمونه‌های انگشت شماری از انتقال مدافعان به لیگهای معتبر رقم خورد؛ مثل مهدی پاشازاده با انتقال به بایرلورکوزن و بعد از آن به بوندسلیگای دو و لیگ اتریش و رحمان رضایی که چند سالی در فوتبال ایتالیا توپ زد. این روند اگرچه بعداً هم ادامه داشت اما هیچوقت موفقیتی که مهاجمان ایرانی در لیگهای اروپایی به دست آوردند، برای مدافعان تکرار نشد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایران‌ورزشی، بعد از اینکه تمایل اروپایی‌ها (به دلایل مختلف) برای جذب بازیکنان ایرانی کم و کمتر شد، پروژه پیوستن مدافعان ایرانی سختتر به نظر می‌رسید. به یاد بیاورید که در این سالها و بعد از یک تورنمنت مهم ملی، فقط احسان حاج‌صفی بود که یک پیشنهاد از دسته دوم آلمان داشت و بعد از مدتی توقف در لیگ یونان، خیلی زود به فوتبال ایران برگشت اما در چنین شرایط دشواری، میلاد محمدی از در مخفی روسیه به فوتبال اروپا و لیگ بلژیک رسید. چند ماه بعد از ترک لیگ برتر روسیه ستاره ایرانی و چپ پا به یکی از کلیدی‌ترین بازیکنان خنت تبدیل شد تا جایی که حالا هم پاس گل میدهد و هم با گلزنی بیشتر از قبل قابلیتهای خود را به رخ میکشد تا مورد توجه بیشتر رسانه‌های بلژیکی قرار بگیرد.

میلاد محمدی چپ پا که بعد از پرتاب اوت عجیب در جام جهانی 2018 روسیه به شهرت جهانی رسید، در شرایطی که نقش مهمی در موفقیتهای خنت و ایستادن در جایگاه دوم ژوپیلر لیگ ایفا کرده است از نقش غیرقابل انکار سرمربی بلژیکی سابق ایران و دستیارش در انتخاب خنت از میان پیشنهادهایش در تابستان گذشته صحبت کرد. مدافع چپ پا تیم ملی ایران گفت: «سالها در لیگ روسیه دوام آوردم تا مسیر پیشرفت برایم هموار شود. تابستان گذشته پیشنهادهای جالبی از فرانسه و آلمان داشتم با وجود این بلژیک را انتخاب کردم. دلیل این تصمیم به مشورت و صحبتهایی برمی‌گشت که با مارک ویلموتس داشتم. او مربی ما در تیم ملی بود و وقتی شنید از باشگاهی مثل خنت پیشنهاد دارم به من گفت این یک قدم رو به جلو است. البته مانو فررا دستیار او نیز خیلی به من کمک کرد و این نشان از دید و شناخت فوتبالی کامل این دو مربی بود.»

محمدی معتقد است ترغیب ویلموتس و فررا نقش ویژهای در انتقالش به خنت ایفا کرده است: «وقتی دیدم سرمربی و مربی وقت تیم ملی اینگونه من را ترغیب به حضور در ژوپیلر لیگ کردند با دوست خوبم علی قلی‌زاده که در شارلوا حضور دارد پیرامون این موضوع صحبت و سوالاتی کردم. قلیزاده هم تأکید کرد خنت باشگاهی است که همیشه فصل را در میان پنج تیم اول تمام میکند و سهمیه اروپایی میگیرد.»

میلاد در ادامه پیرامون شرایط سخت روزهای اول حضور در ژوپیلر لیگ گفت: «در آغاز کار به خوبی تفاوت فوتبال روسیه با بلژیک را لمس کردم. گرچه تفاوت فاحشی نبود اما برخی جزییات در اینجا فرق میکرد. آنچه بیشتر از همه مرا تحت تأثیر قرار داد سرعت بالای انتقال توپ و پاسکاری‌ها بود. بنابراین باید انرژی بیشتری صرف می‌کردم تا بتوانم خودم را به مربی و تیم تحمیل کنم. با گذشت مدتی پی بردم که اغلب باید قبل از هر حرکتی در ژوپیلر لیگ فکر کنید و بعد تصمیم بگیرید. خوشحالم الان اوضاع بهتر شده است.»

سرمایهگذاری باشگاه خنت روی ستاره ایرانی، آنهم به صورت مجانی و با قرارداد آزاد و البته نمایشهای فوق العاده این مدافع چپ 26 ساله میتواند باشگاه بلژیکی را طی یکی دو سال آتی به سودی سرشار از فروش این بازیکن برساند. ستارهای که در تیم منتخب ماه گذشته بلژیک قرار گرفت و نشان داد آینده‌ای درخشانتر در انتظار او قرار دارد.

   

1984