فرکی: برای تیم ملی قحطی مربی ایرانی شد/ هاشمیان گزینه خوبی است

فرکی: برای تیم ملی قحطی مربی ایرانی شد/ هاشمیان گزینه خوبی است

پایگاه خبری فوتبالی- بخشهای مهم مصاحبه خبرگزاری مهر با حسین فرکی را برایتان انتخاب کردیم:

  •  وقتی قرار بود با پارس بازی کنیم، بهترین شرایط را داشتیم و پارس هم در مقابل در بدترین شرایط بود. به خاطر مسائل امنیتی آن بازی را لغو کردند. بازی با تراکتور را هم به بهانه آلودگی هوا لغو کردند در حالی که تهران آن روز بهترین هوا را داشت. آن زمان تراکتور به خاطر سه باخت، شرایط بحرانی داشت و ما روی روند موفقیت بودیم. بعد از آن هم ۶ بازی خارج از خانه انجام دادیم که خستگی و نتیجه نگرفتن شرایط را بدتر کرد. ۱۸ روز نقل و انتقالات را از دست دادیم و در نیم فصل هم نتوانستیم بازیکنی بگیریم. برای همین صلاح دیدم از پیکان کنار بروم.
  • . من در تهران ساکن هستم و پیکان و سایپا هم تیم های استان خودمان است ولی آن توجهی که باید به این تیم ها بشود، نمی شود؛ شاید چون هوادار ندارند. پیکان و سایپا فوتبال را تحمیلی اداره می کنند. وقتی شرایط فراهم نباشد، هر مربی دیگری هم بیاید شاید هرچه تلاش کند ثمره اش نهایتا همین می شود که در لیگ بمانند.
  • تصمیم فدراسیون بر استفاده از سرمربی داخلی است. حرف و حدیث های زیادی هم برای هر دو گزینه (علی دایی و امیر قلعه نویی) پیش آمده است. این هم از بدشانسی مربیان ایرانی است؛ حالا که بعد از سال ها رویکرد فدراسیون استفاده از مربی داخلی است و گزینه خارجی در دستور کار نیست، قحطی مربی ایرانی آمده است. به هر حال امیدوارم زودتر برای تیم ملی تصمیم گیری شود.  
  • هاشمیان گزینه خوبی برای هدایت تیم ملی است. وحید همه مراحل مربیگری را طی کرده است و قطعا آینده خوبی خواهد داشت. اما امیدوارم «مهره سوزی» نداشته باشیم و اتفاقاتی که در سال های قبل افتاده بود، تکرار نشود.  
  • بعد از جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل بود که علی کفاشیان (رئیس وقت فدراسیون فوتبال) با من در حضور یک شاهد صحبت کرد و برنامه چهار ساله ای از من خواست ولی خیلی ها دوست نداشتند این اتفاق رخ بدهد از جمله دوستان رسانه ای کارلوس کی روش و خود به خود همه چیز منتفی شد.

    1984