گزارش روزنامه دولت از ورود نبی به انتخابات فدراسیون فوتبال

گزارش روزنامه دولت از ورود نبی به انتخابات فدراسیون فوتبال

پایگاه خبری فوتبالی- مدیری که در تمام سال‌های گذشته به او لقب مرد پرنفوذ در سایه فوتبال کشور را داده‌اند به نظر می‌رسد که از قدم زدن در تاریکی خسته شده است. او تمایل دارد با خارج شدن از سایه شرایط مدیریتی دیگری را با تبدیل شدن به نفر اول فوتبال ایران تجربه کند اما چگونه؟

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایران‌ورزشی، مهدی محمدنبی به واسطه سال‌ها حضور در سمت دبیرکلی فدراسیون با تمام معادلات مدیریتی فوتبال کشور آشنایی دارد. پس تبحر خوبی درباره معادلات و لابی‌های انتخاباتی دارد و خودش چندین بار مجامع فوتبال کشور را برگزار کرده است. تعریف ساده‌‌تر هم این است که راه رسیدن به صندلی ریاست را بلد است.

 او در سال‌های اخیر از مدیران مورد حمایت وزارت ورزش بوده و از مدت‌ها قبل پیش‌بینی می‌شد که برنامه‌ای مفصل برای انتخابات فدراسیون فوتبال داشته باشد. نبی البته مدت‌ها نامش به عنوان گزینه اصلی مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس و دبیرکلی فدراسیون در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مطرح شده بود. منتهی بنا به دلایلی این اتفاق عملی نشد تا او مجبور باشد که فقط به عنوان عضو هیأت مدیره پرسپولیس به کارش ادامه بدهد تا زمان ثبت نام از نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال فرا برسد.

حالا هم که فوتبال ایران به صورت رسمی وارد کارزار انتخاباتی شده‌، در همه جا می‌بینیم و می‌خوانیم که گفته می‌شود او از چهره‌های تأثیرگذار در انتخابات پیش روی فوتبال خواهد بود. بر اساس اطلاعاتی که از منابع خبری به دست آمده او در این مدت لابی‌های لازم برای ورود به انتخابات را هم انجام داده و علی‌نژاد معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش هم به واسطه سال‌ها ارتباط دوستانه و کاری که با او داشته از حامیان قدرتمندش به حساب می‌آید. به این ترتیب نبی از معدود‌ گزینه‌هایی خواهد بود که هم حمایت قاطع وزارت ورزش را و هم ارتباطات نزدیک و نسبتاً قابل قبولی با اعضای مجمع فدراسیون دارد.

البته درباره این مسأله که آیا این مدیر قدرت دارد که با ثبت نام در ریاست و حضور در پروسه انتخابات به صندلی ریاست برسد ابهام زیاد است. درست است که مدیران اتحادیه باشگاه‌ها‌، علی کفاشیان، وزارت ورزش و چند چهره شناخته شده فوتبالی و اقتصادی از حامیان او به حساب می‌آیند اما برای نشستن روی صندلی مهدی تاج نیاز به دو سوم آرا مجمع یعنی حداقل 50 رأی دارد. بدون تعارف باید نوشت که لابی‌های کنونی او برای موفقیت در مجمع روز 25 اسفند ماه کافی نیست و در هفته‌های پیش رو قطعاً باید برنامه‌ریزی بیشتری برای پیدا کردن حامیان بیشتر در دستور کار خود قرار بدهد.

درباره نبی نباید این نکته را هم فراموش کرد که او تا روزهای آخر ثبت نام دست خود را برای سایر رقبا رو نمی‌کند و به شدت مدیری محافظه‌کار به حساب می‌آید. او تمام کارهای لازم برای ثبت نام در انتخابات ریاست را انجام داده اما تا یک روز مانده به پایان زمان ثبت نام از نامزدها (19 بهمن) صبر خواهد کرد تا ببیند چه نفراتی در انتخابات ثبت نام خواهند کرد. بعد از آن اگر ببیند رقبایش را می‌تواند شکست دهد حضورش در انتخابات ریاست را قطعی می‌کند و اگر ببیند مدیرانی وارد گود شده‌اند که سبد رأی و شرایط بهتری برای برنده شدن دارد، ‌این احتمال هست که خودش را وارد این مکانیزم نکند.

او فعلاً با دقت تحرکات انتخاباتی وزارت ورزش و مدیران کنونی فدراسیون فوتبال را زیر نظر دارد و برخی‌ها معتقد هستند که حاضر با تعامل با سایر نامزدها نیز برای رسیدن به یک ائتلاف قدرتمند هست. با این حال درباره نبی و برنامه‌های انتخاباتی‌اش در روزهای آینده بیشتر خبر منتشر خواهد شد.

عضو کنونی هیأت مدیره پرسپولیس البته تا به امروز در رسانه‌ها هیچ مصاحبه‌‌ای درباره برنامه‌های انتخاباتی خود انجام نداده و به عبارتی ساده‌تر با چراغ خاموش و در سکوت مطلق خبری و به دور از هرگونه هیاهو پروژه انتخاباتی‌اش را جلو برده است. نبی البته در دستگاه‌های دولتی و اجرایی کشور هم به نظر می‌رسد به خاطر سال‌ها مدیریت ورزشی ارتباطات قابل توجهی برای خود دست و پا کرده و در صورت حضور رسمی در انتخابات قطعاً از این ارتباطات هم برای موفق شدن استفاده خواهد کرد.

با قطعی شدن ثبت نام نبی برای ریاست فدراسیون در روزهای آینده جزئیات بیشتری درباره برنامه‌های انتخاباتی او و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی که قصد حمایت از او دارند منتشر خواهیم کرد.

1984