راموس در تاریخ دربی های شهر مادرید جاودان شد

راموس در تاریخ دربی های شهر مادرید جاودان شد

پایگاه خبری فوتبالی- سرخیو راموس مدافع باتجربه رئال مادرید امروز نامش را در تاریخ دربی های شهر مادرید ثبت کرد.

به گزارش فوتبالی، راموس با حضور در دیدار عصر شنبه دو تیم رئال مادرید و اتلتیکومادرید با رکورد خنتو و سانچیس به عنوان بازیکنانی که بیشترین سابقه حضور در دربی های شهر مادرید را داشته اند برابری کرد. این بازی چهل و دومین حضور راموس در دربی های شهر مادرید بود و در این 42 بازی راموس 20 برد، 14 تساوی و 8 باخت را در دربی های پایتخت اسپانیا تجربه کرده است.

در طول این سالها راموس گربه سیاه اتلتیکو بوده و شش بار موفق به گلزنی مقابل این تیم شده است (لیونل مسی با 31 گل، کریس رونالدو با 25 گل، لوئیس سوارز با 8 گل) تنها بازیکنان فعلی شاغل در دنیای فوتبال هستند که گلهای بیشتری نسبت به راموس وارد دروازه اتلتیکو کرده اند. 

گلهای راموس در مصافهایش مقابل اتلتیکو هم معمولا سرنوشت ساز بوده؛ او در سه فینال اخیر اروپایی موفق با بازکردن دروازه شاگردان سیمئونه شده است. یک بار در فینال لیگ قهرمانان اروپای سال 2014 بود که راموس با گلزنی در دقیقه 93 بازی را به وقتهای اضافه کشاند و درهای کسب دهمین قهرمانی اروپایی را به روی رئال مادرید بازکرد. دوسال بعد و در فینال میلان، راموس گل اول بازی فینال را به ثمر رساند و چهارمین گل تیمش در آن بازی را هم در ضربات پنالتی وارد دروازه اتلتیکو کرد و در سوپرکاپ اروپا درسال 2018 هم از روی نقطه پنالتی رئالی ها را به گل رساند؛ اگر چه در آن بازی اتلتیکو در نهایت به پیروزی رسید.

لیست بازیکنانی با بیشترین حضور در دربی های شهر مادرید:

بازیکنان رئال مادرید: 

1- خنتو، سانچیس و راموس: 42 حضور در دربی مادرید

4- سانتیانا و میچل: 36 حضور در دربی های شهر مادرید

بازیکنان اتلتیکومادرید: 

1- آبلاردو: 35 حضور در دربی های مادرید

2- کویار: 34حضور در دربی های مادرید

3- توماس: 33 حضور در دربی های مادرید

4- کایه خا و گابی : 30 حضور در دربی های مادرید

 آخرین تجربه گلزنی راموس به اتلتیکو هم به کمتر از 20 روز پیش و در فینال سوپرکاپ اسپانیا بازمی گردد. راموس در شرایطی که از ناحیه قوزک پا مصدوم شده بود، آخرین ضربه پنالتی تیمش را زد و رئال را به قهرمانی سوپرکاپ اسپانیا رساند.

6363