زیدان: سخت ترین کار برای من، انتخاب ترکیب تیم است

زیدان: سخت ترین کار  برای من، انتخاب ترکیب تیم است

پایگاه خبری فوتبالی- زین الدین زیدان سرمربی فرانسوی رئال مادرید در آستانه مصاف تیمش با اتلتیکومادرید در دربی شهر مادرید در کنفرانسی خبری شرکت کرده و پاسخگوی سوالات خبرنگاران شده است.

به گزارش فوتبالی، این بازی در هفته بیست و دوم رقابتهای لالیگا برگزار می شود و رئال در شرایطی به مصاف اتلتیکو می رود که صدرنشین جدول است و اتلتیکو در رده پنجم جدول قرار گرفته است. در اینجا می توانید بخشهای مهم صحبتهای زیدان در این کنفرانس خبری را مطالعه کنید:

*احتمال جدایی بیل از رئال: گرت بیل با ماست؛ من روی او حساب باز کرده ام و اصلا احتمال جدایی او را در ذهنم ندارم. 

*شرایط هازارد: او تدریجا به تمرینات گروهی تیم برمی گردد. باید ببینیم که آیا می تواند شرایط حضور در دربی را داشته باشد یا نه.. احتمالش کم نیست ولی ما هرگز درمورد بازیکنانمان ریسک نمی کنیم.

*عملکرد خوب مندی: من مدتهاست مندی را می شناسم. مدتهاست که بازیهای لیگ فرانسه را تماشا می کنم. او بازیکنی رقابتی است که توانایی های تهاجمی و  تدافعی فوق العاده ای دارد. مندی اینها را نشان داده و ثابت کرده که می داند که رئال مادرید چه تیم بزرگی است

*رئال مادرید بدون باخت از ماه اکتبر: نکات مختلفی دراین ماجرا دخیل هستند. تلاشهای بازیکنان و اعتمادی که به این بازیکنان داریم، از جمله فاکتورهای موثر دراین روند خوب هستند

*باخت 3-7 مقابل اتلتیکو در اردوی پیش فصل و  تاثیرش روی دربی پیش رو: بعید می دانم که تاثیری داشته باشد. بازیهای پیش فصل همینطور هستند. ما نه به آن بازی نگاه می کنیم و نه به بازی اخیرمان با اتلتیکو در سوپرکاپ اسپانیا. اینها بازیهای متفاوتی هستند. بازی پیش رو دیدار سختی خواهد بود و امیدواریم که بتوانیم فوتبال خوبی را ببینیم. نباید بازیها را با هم مقایسه کرد.

*این رئال بهتر از رئال در دوره اول حضورتان است؟: نمی دانم. من همیشه آدم رکی هستم و همیشه رئال مادرید بهترین ها را در اختیار داشته؛ صحبت دراین باره کار سختی است. 

*بازیکنان فراخوانده برای دربی: سخت ترین کار برای من این است که چند بازیکن را در لیست قرار ندهم و آنها برای بازی در خانه بمانند. بازیکنان در طول هفته تمرین می کنند و می خواهند بازی کنند. همه بازیکنان مهم هستند و من هم بهترین ها را در اختیار دارم. بازیهای زیادی در طول فصل در جریان است و بازیکنان این را می دانند که من روی همه آنها حساب باز می کنم.

 *ترکیب رئال برای دربی: نمی گویم که کدام بازیکنان بازی خواهند کرد. همه بازیکنانم باید آماده باشند و تصمیممان را بعد از جلسه تمرینی می گیریم. ما 25 بازیکن داریم که همه شرایط خوبی دارند و من باید از بین آنها انتخاب کنم. خوبی ماجرا این است که هرزمان که یک بازی پیش روست، همه بازیکنان در شرایط ایده آلی هستند. این مهمترین نکته است ولی کار سخت که انتخاب کردن است را من انجام می دهم

*هواداران رئال: بازی با اتلتیکو بازی خاصی است؛ بحث دربی در میان است و همیشه ما دوست داریم تا درمقابل هوادارانمان در برنابئو بازی کنیم. می خواهیم که آنها پشت تیم باشند و همینگونه هم هست.

*آماده سازی تیم برای دربی: اینکه ما از سال 2012 در خانه اتلتیو به پیروزی نرسیده ایم،هیچ ربطی به این بازی ندارد. در بازی فردا می توانیم این رویه را عوض کنیم؛ هرچند که بازی سختی پیش رویمان است. قطعا بازی بزرگی خواهد بود و این مهمترین نکته است.

*عملکرد دفاعی رئال فعلی: ما خیلی خوب تمرین می کنیم. من بازیکنان خیلی خوبی دارم و این را در زمین چمن نشان داده ایم. هرچند که در طول فصل لحظات پرفراز و نشیبی را پشت سرمی گذاریم. مهمترین نکته این است که بتوانیم از دروازه مان دفاع کنیم و بعد از آن روی به حمله بیاوریم و باید هر سه روز یکبار این کار را انجام دهیم.

*انتقادات از دیگو سیمئونه: من اصلا این انتقادات را درک نمی کنم. سیمئونه یکی از بهترین هاست. می گویند گواردیولا بهترین است ولی از نظر من سیمئونه هم یکی از بهترین هاست و این نظرم فرقی نکرده است.

 

6363