چرا راکیتیچ همه پیشنهادات برای ترک بارسلونا را رد کرد؟

چرا راکیتیچ همه پیشنهادات برای ترک بارسلونا را رد کرد؟

پایگاه خبری فوتبالی- ایوان راکیتیچ ستاره کروات باشگاه بارسلونا تا دوماه دیگر 32 ساله خواهد شد و قراردادش با تیم کاتالان در ژوئن 2021 به پایان خواهد رسید.

به گزارش فوتبالی، این روزها سران باشگاه بارسلونا تمایل زیادی دارند تا او را به تیم دیگری واگذار کنند و شاید الان بهترین زمان برای او باشد تا بتواند تیم ایده آلی برای خودش یافته و از بارسا جدا شود ولی دلیل راکیتیچ برای ترک تمام پیشنهادات دریافتی چیست؟

او درحال حاضر شرایط خیلی خوبی دارد؛ راکیتیچ کروات، درجام جهانی 2018 با تیم ملی کشورش نایب قهرمان دنیا شد و یکی از بازیکنان بارسلوناست؛ البته او درتیم کاتالان شرایط خوبی ندارد و به ندرت در ترکیب تیم قرار می گیرد.

راکیتیچ در بازار نقل و انتقالات زمستانی پیشنهادات متعددی را دریافت کرد که به همه آنها پاسخ منفی داده است؛ یوونتوس، یکی از مدعیان قهرمانی در رقابتهای این فصل لیگ قهرمانان اروپا و مدعی اصلی قهرمانی دررقابتهای این فصل سری آ، امیدهای زیادی به جذب این ستاره کروات در بازار زمستانی داشت. بارسایی ها هم امیدهای زیادی داشتند تا راکیتیچ با پذیرش پیشنهاد یووه، عازم تورین شود ولی تمام شواهد و قراین حکایت از آن دارد که او تصمیمی برای ترک نوکمپ ندارد.

اینطور به نظر می رسد که دلایل راکیتیچ برای ادامه حضور در بارسلونا، دلایلی صرفا شخصی است: او معتقد است که الان زمان مناسبی برای جابه جا کردن خانواده اش نیست و البته چند دلیل ورزشی هم دارد؛ او معتقد است که هنوز می تواند برای حضور در ترکیب اصلی بارسلونا بجنگد و امیدهای زیادی دارد تا بتواند دل ستین را به دست آورده و راه را برای حضور درترکیب اصلی تیم کاتالان برای خودش هموار کند.

راکیتیچ تا به اینجای فصل تناه در 22 بازی برای تیمش به میدان رفته و موفق به زدن گلی نشده است.

البته یوونتوس تنها مشتری این بازیکن کروات نیست و منچستریونایتد و چند تیم لیگ برتری هم خواهان او هستند.

قرارداد فعلی راکیتیچ با بارسلونا تا ژوئن سال 2021 اعتبار دارد و سران بارسلونا هم تمایل زیادی دارند تا این بازیکن باتجربه هرچه زودتر تیم را ترک کند تا پولی از فروش او عاید تیمشان شود و او در نهایت به عنوان بازیکن آزاد وبه صورت مجانی نوکمپ را ترک نکند. (بارسایی ها در سال 2014، با پرداخت 18 میلیون یورو راکیتیچ را از سویا به خدمت گرفته بودند)

اما حالا راکیتیچ عزمش را جزم کرده تا بار دیگر برای بازپس گرفتن جایگاهش در ترکیب اصلی بارسا بجنگد. او تا به امروز در دو بازی از سه بازی زیر نظر ستین، در ترکیب اصلی قرار گرفته و مقابل گرانادا و ایبیزا در لیست یازده نفره بوده و  در بازی با والنسیا روی نیمکت ذخیره ها قرار گرفته بود. خود راکیتیچ هم به خوبی می داند که هنوز می تواند یک قرارداد بزرگ و حرفه ای دیگر در دنیای فوتبال با یک باشگاه تراز اول به امضا برساند و از همین رو نمی خواهد با عجله تصمیم بگیرد.

حضور در یورو2020 و جام جهانی 2022 از اهداف فوتبالی راکیتیچ است و به همین خاطر نمی خواهد با یک انتخاب اشتباه، از اهدافش دور شود.

6363