آمار روحیه بخش به ستین: شروع گواردیولا در بارسا، بدتر از شروع او

آمار روحیه بخش به ستین: شروع گواردیولا در بارسا، بدتر از شروع او

پایگاه خبری فوتبالی- هنوز دو هفته از حضور کیکه ستین روی نیمکت مربیگری بارسلونا نمی گذرد که اولین انتقادات ازعملکرد این سرمربی باتجربه به گوش می رسد.

به گزارش فوتبالی، بعد از برکناری ارنستو والورده و از زمانی که کیکه ستین هدایت بارسا را در دست گرفته، آبی اناری ها نتوانسته اند تا به نتایج مطلوبی دست پیدا کنند وهمین باعث شده تا خیلی ها توانایی های این سرمربی باتجربه را زیرسوال ببرند. او در مراسم معارفه اش در بارسلونا دو نکته کلی گفت: یکی اینکه به ایده های فوتبالی اش وفادار خواهد بود و دوم اینکه تیمش خوب بازی خواهد کرد ولی بعد از باخت 0-2 بارسا در مستایا و درمصاف با والنسیا حالا کانون انتقادات به سمت او نشانه گرفته شده است.

دراولین بازی بارسلونا زیر نظر ستین، آنها 0-1 گرانادا را شکست دادند و بعد در جام حذفی به سختی 2-1 ایبیزا را بردند و خیلی ها از بازی با والنسیا به عنوان اولین آزمون رسمی ستین صحبت می کردند که دراین بازی او نمره قبولی نگرفت وتیمش با دو گل مغلوب میزبان شد.

بارسا در مصاف با والنسیا عمقی بازی نمی کرد و فقط این مسی بود که می کوشید تا خط دفاع حریف را در هم بشکند و به سمت دروازه والنسیا برسد. در پایان بازی هم ستین درکنفرانس خبری گفت که نتوانسته خواسته هایش را دقیق برای بازیکنانش تشریح کند و یا اینکه بازیکنانش خوب متوجه منظور او نشده اند و یا هردوی اینها و اعلام کرد که این نتیجه بدی بوده و تیمش بازی کسل کننده ای را ارائه کرده.

با این نتایج، حالا بسیاری از هواداران بارسلونا نگران آینده تیمشان در بازیهای حساس و مهم پیش رو هستند. اما منطق حکم می کند که باید به سرمربی جدید تیم فرصت داد تا ایده هایش را به خوبی در تیم پیاده کند. 

دراین میان آمار و ارقام هم به نفع ستین رای می دهند؛ به عنوان مثال پپ گواردیولا که یکی از موفق ترین سرمربیان تاریخ باشگاه بارسلونا بوده هم در اولین بازیهایی که تیم زیرنظر او برگزار کرده، نتوانسته بود به نتایج مطلوبی دست بیابد و امیدوارکننده برای ستین این که شروع پپ گواردیولا روی نیمکت مربیگری بارسا، از شروع او بدتر بوده است.

در ابتدای فصل 9-2008 زیر نظر گواردیولا، بارسا مقابل نومانسیا باخت و به یک تساوی خانگی مقابل راسینگ دست یافت و کمتر کسی در آن شرایط به گواردیولا اعتماد داشت ولی با گذر زمان و با اعتماد بازیکنان بارسلونا به او، پپ ثابت کرد که سرمربی بزرگی است. بازیکنان بارسا در آن زمان سعی کردند تا منظور پپ را درک کنند و با پیاده سازی ایده های این سرمربی جوان، بردهای بارسا مقابل اسپورتینگ (6-1)، بتیس (2-3)، اسپانیول (2-1) و اتلتیکو (1-6) از راه رسیدند.

البته که بحث دوره ها و بازیکنان متفاوتی در میان است ولی گواردیولا در همان دوره حضورش در بارسا توانست با این تیم قهرمانی شش گانه را فتح کند و شاید قضاوت زودهنگام درمورد ستین هم کار درستی نباشد. در میان خیلی ها هم از سرمربیانی نام می برند که بعد از شروع درخشان روی نیمکت مربیگری بارسلونا، در نهایت نتوانستند تا با این تیم به موفقیت برسند؛ از جمله تاتا مارتینو .

دراینجا قصد داریم تا آماری از نتایج کسب شده در بازیهای ابتدایی سرمربیان بارسلونا در لالیگا در دو دهه اخیر را ذکر کنیم:

فرانک ریکارد (فصل 4-2003):

بازی اول: اتلتیک بیلبائو 0-1 بارسلونا

بازی دوم: بارسلونا 1-1 سویا

پپ گواردیولا (9-2008)

بازی اول: نومانسیا 1-0 بارسلونا

بازی دوم: بارسلونا 1- 1 راسینگ

تیتو ویلانووا (13-2012):

بازی اول: بارسلونا 5-1 رئال سوسیداد

بازی دوم: اوساسونا 1-2 بارسلونا

تاتا مارتینو (14-2013):

بازی اول: بارسلونا 7-0 لوانته

بازی دوم: مالاگا 0- 1 بارسلونا

لوئیز انریکه (15-2014):

بازی اول : بارسلونا 3-0 الچه

بازی دوم: ویارئال 0-1 بارسلونا

ارنستو والورده (18-2017)

بازی اول: بارسلونا 2-0 رئال بتیس

بازی دوم: آلاوس 0- بارسلونا 2

کیکه ستین (20-2019)

بازی اول: بارسلونا 1-0 گرانادا

بازی دوم: والنسیا 2-0 بارسلونا

6363