فینال زیر ۲۳ سال آسیا؛ جام قهرمانی از تاشکند به سئول نقل مکان کرد

فینال زیر ۲۳ سال آسیا؛ جام قهرمانی از تاشکند به سئول نقل مکان کرد

پایگاه خبری فوتبالی- تیم امید کره جنوبی با پیروزی مقابل عربستان سعودی در فینال رقابت‌های قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا، جام قهرمانی را بالای سر برد. 

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، امیدهای کره جنوبی و عربستان امروز (یکشنبه) از ساعت ۱۶ به وقت تهران در ورزشگاه راجامانگالا بانکوک در دیدار فینال مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا و انتخابی المپیک توکیو، به مصاف یکدیگر رفتند.

جنگجویان تائه گوک و شاهین‌های سبز در جریان ۹۰ دقیقه قانونی به نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون گل دست نیافتند و تکلیف قهرمانی به وقت‌های اضافه کشیده شد؛ جایی که «جونگ تائه اوک» در دقیقه ۱۱۳ سرانجام با ضربه سر قفل دروازه سعودی‌ها را شکست تا جام قهرمانی از تاشکند به سئول نقل مکان کند.

کره جنوبی در سال ۲۰۱۶ عنوان نایب قهرمانی را از آن خود کرده بود و در ۲ دوره نیز به عنوانی بهتر از رتبه چهارمی دست پیدا نکرده بود.

روز گذشته نیز در دیدار رده‌بندی استرالیا و ازبکستان به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان کانگروها با یک گل به برتری رسیده و صعود خود را به المپیک قطعی کردند.

براساس اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا (ای‌اف‌سی) در این رقابت‌ها برای نخستین بار از فناوری کمک داور ویدئویی استفاده شد.

در دوره پیشین این تورنمنت، ازبکستان موفق به کسب عنوان قهرمانی شده بود و پس از شکست در دیدار رده‌بندی نه تنها نتوانست از عنوان قهرمانی خود دفاع کند بلکه فرصت حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو را نیز از دست داد.

7413