پرسپولیس 2 - صفر تراکتور/ انتقام پرسپولیس با یحیی/ تراکتور بازی شش امتیازی را باخت

پرسپولیس 2 - صفر تراکتور/ انتقام پرسپولیس با یحیی/ تراکتور بازی شش امتیازی را باخت

پایگاه خبری فوتبالی- تیم فوتبالی پرسپولیس در چارچوب رقابت های لیگ برتر میزبان تراکتور بود.

به گزارش فوتبالی، تیم فوتبال پرسپولیس در اولین بازی خود در آغاز نیم فصل دوم رقابت های لیگ برتر میزبان تراکتور بود.

یکشنبه 6 بهمن ماه 98

ساعت 15:15 

داور: محمدرضا اکبریان

کمک ها: آرمان اسعدی – سعید قاسمی

ترکیب پرسپولیس:
علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده ، سیدجلال حسینی، مهدی شیری، محمد انصاری، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی، وحید امیری، مهدی ترابی، علی علیپور و کریستین اوساگوآنا ( محمدحسین کنعانی زادگان دقیقه 85 )

سرمربی: یحیی گل محمدی

ترکیب تراکتور:
رشید مظاهری، ایمان سلیمی، محمدرضا خانزاده، مهدی تیکدری، میثم تیموری ( سعید مهری دقیقه 58 ) ، اکبر ایمانی، رضا اسدی، مسعود شجاعی، اشکان دژاگه ( رضا شکاری دقیقه 77 )، احسان حاج صفی و ساسان انصاری ( اوکاشه حمزویی دقیقه 63 )

سرمربی: ساکت الهامی

گلزنان:
پرسپولیس : علی علیپور دقیقه 9- وحید امیری دقیقه 55

کارت زرد:
( تراکتور ) مهدی تیکدری نژاد دقیقه 1- رضا اسدی دقیقه 46- سعید مهری دقیقه 88- محمدرضا خانزاده دقیقه 92
( پرسپولیس ) شجاع خلیل زاده دقیقه 36- یحیی گل محمدی دقیقه 43- کریستین اوساگونا دقیقه 71- علیرضا بیرانوند دقیقه 77- سیدجلال حسینی دقیقه 83- علی علیپور دقیقه 84- کمال کامیابی نیا دقیقه 90

کارت قرمز:
تراکتور: ساکت الهامی دقیقه 46

موقعیت حساس:
* دقیقه 4 ضربه ایستگاهی مهدی ترابی که با اثرگذاری کامیابی نیا به بیرون رفت.
* دقیقه 5 ضربه ساسان انصاری در حمله تراکتور به بیرون از چارچوب دروازه بیرانوند رفت.
* دقیقه 8 ضربه ایستگاهی تراکتور که توسط مدافعین پرسپولیس برگشت داده شد و پرسپولیسی ها روی یک ضد حمله سریع، گل اول بازی را به ثمر رساندند.
* دقیقه 21 ارسال توپ روی دروازه تراکتور که با دخالت تیکدری، امیری نتوانست روی توپ اثر بگذارد. هم توپ به بیرون رفت و هم خطای وحید امیری اعلام شد.
* دقیقه 30 حرکت ساسان انصاری و ضربه شجاعی که در دستان بیرانوند قرار گرفت.
* دقیقه 38 ضربه سر خطرناک سلیمی روی ارسال حاج صفی با واکنش بیرانوند راهی کرنر شد.
* دقیقه 52 ارسال حاج صفی با مشت بیرانوند دفع شد.
* دقیقه 58 حمله تراکتور و ضربه سر خانزاده را بیرانوند در دو مرحله مهار کرد.
* دقیقه 70 شوت سعید مهری روی پای اون ننشست و با اختلاف نسبت به دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.
* دقیقه 77 ارسال دژاگه و ضربه سر محکم اسدی که در بالای دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.
دقیقه 91 ضربه ایستگاهی خطرناک از حاج صفی که توپ به تیر دروازه برخورد کرد.

حواشی بازی:
*بوژیدار رادوشِویچ، محمد نادری، محمدحسین کنعانی‌زادگان، سعید حسین‌پور، بشار رسن، امید عالیشاه، مهدی عبدی، آریا برزگر بازیکنان روی نیمکت پرسپولیس را در این دیدار تشکیل می دهند.
*ماموران حاضر در ورزشگاه آزادی با زبان آذری به هواداران تراکتور خوشامد گفتند و آنها را راهنمایی کردند.
* هواداران تراکتور هنگام نزدیک شدن به ورودی اولیه کنترل بلیت با خوشامدگویی یگان ویژه مستقر در ورزشگاه آزادی مواجه شدند و پلیس ورزشگاه ضمن راهنمایی هواداران تراکتور با زبان آذری همراه با آنها به تشویق استان آذربایجان شرقی و تیم تراکتور پرداخت.
*هواداران تیم فوتبال تراکتور تبریز علیه دروازه‌بان تیم پرسپولیس شعار سر دادند.
* درهای ورزشگاه از ساعت 12 به روی هواداران باز شد و تماشاگران دو تیم از حدود سه ساعت پیش از شروع بازی در استادیوم حضور دارند.
* روند ورود هواداران دو تیم به ورزشگاه به آرامی صورت می‌گیرد و تماشاگران با ارائه بلیت الکترونیکی وارد ورزشگاه می‌شوند.
* تعدادی از هواداران پرسپولیس پیش از شروع مسابقه علیه فرهاد مجیدی سرمربی استقلال شعار دادند و به او توهین کردند.
* دروازه‌بانان دو تیم اولین نفراتی بودند که برای گرم کردن وارد زمین شدند. علیرضا بیرانوند و رادوشویچ زودتر از رشید مظاهری و دیگر دروازه‌بانان ذخیره تراکتور پا به چمن سبز ورزشگاه گذاشتند. در هنگام ورود رشید مظاهری به زمین مسابقات هواداران تراکتور او را به شدت تشویق کردند و این دروازه‌بان به سمت آنها رفت و به ابراز احساسات پرشورها پاسخ داد.
* بازیکنان تیم تراکتور زودتر از بازیکنان پرسپولیس برای گرم کردن وارد زمین شدند. تراکتوری‌ها با گرمکن‌های قرمز و بازیکنان تیم پرسپولیس با گرمکن‌هایی به رنگ طوسی در زمین مشغول گرم کردن هستند.
* هواداران تیم پرسپولیس علیرضا بیرانوند و رادوشوویچ را به شدت تشویق کردند.
*پیش از آغاز بازی اسکوربورد ورزشگاه آزادی با پخش تصاویری از استان سیستان و بلوچستان و با پیام "در کنارتم هموطن" به ابراز همدردی با مردم سیل زده این استان پرداخت. همچنین اسکوربورد ورزشگاه با پخش تصاویری از شهید سلیمانی یاد سردار دل‌ها را گرامی داشت.
* در فاسه 30 دقیقه مانده به آغاز مسابقه، جایگاه هواداران تراکتور در طبقه پایین ورزشگاه آزادی پر شده و سکوهای مختص آنها در طبقه دوم نیز در حال تکمیل ظرفیت است.
* هواداران تیم پرسپولیس اقدام به تشویق بشار رسن کردند و این بازیکن نیز به سمت آنها رفت و به ابراز احساسات آنها پاسخ داد. همچنین شجاع خلیل‌زاده و سیدجلال حسینی توسط هواداران سرخپوش تهرانی به شدت تشویق شدند.
* هواداران تراکتور در دقیقه 28 پرچم ژاپن را دوباره به اهتزاز در آوردند.
* رئیس حراست فدراسیون فوتبال و سرهنگ دهقان فرمانده یگان ویژه در حال آرام کردن تماشاگران دو تیم است. حتی مسئولان امنیتی در حال صحبت با تماشاگران دو تیم هستند تا جو ورزشگاه آرام شود.
*هواداران تیم میهمان اقدام به پرتاب سنگ به سمت هواداران پرسپولیس و جایگاه خبرنگاران کردند.در این بین سنگ‌های بزرگ و خطرناکی به سمت هواداران پرسپولیس پرتاب شد که برخی از آنها نیز به شیشه‌های جایگاه خبرنگاران خورد یا وارد این جایگاه شد.
* در ابتدای نیمه اول به علت پر شدن جایگاه مختص به هواداران تراکتور جایگاه دیگری در پشت دروازه جنوبی ورزشگاه به آنها اختصاص داده شد.
* سپهر حیدری بازیکن اسبق پرسپولیس به همراه یکی از خوانندگان معروف کشور در جایگاه ویژه حاضر شد.
* شجاع خلیل زاده بعد از اعلام خطا به سود تراکتور توپ را به اشکان دژاگه نداد و همین مسئله باعث شد بین طرفین جروبحث به وجود بیاید.
* به خاطر درگیری‌های لفظی که پس از گلزنی علی علیپور بین هواداران دو تیم صورت گرفت کار به پرتاب سنگ از جانب هواداران تراکتور کشیده شد.پرتاب سنگ از جانب تراکتوری‌ها به حدی شدید شد که تعدادی از آنها وارد جایگاه خبرنگاران شد در این بین پلیس مستقر در روی سکوها سعی در آرام کردن هواداران پرسپولیس و جلوگیری از تنش‌های بیشتر داشت به همین خاطر درگیری‌هایی بین هواداران پرسپولیس و یگان ویژه صورت گرفت.
* هنگام خروج ساکت الهامی از زمین هواداران علیه او شعار دادند و فحاشی کردند و به سمت او پرتقالی پرت کردند که این پرتقال به سر او برخورد کرد. سرمربی تراکتور با همراهی رئیس یگان ویژه مستقر در ورزشگاه آزادی به سمت رختکن رفت.
* اخراج ساکت الهامی از روی نیمکت باعث شد که هواداران تراکتور علیه داور مسابقه فحاشی کنند.
* سیامک نعمتی و محمدحسن انصاری فرد بازیکن و مدیرعامل پرسپولیس پیش از سوت پایان نیمه اول جایگاه ویژه را ترک کردند و هنگام خروج آنها از روی سکوها هواداران اقدام به گرفتن عکس یادگاری کردند.

4344