والنسیا 2 – بارسلونا صفر: باخت پس از 13 سال!

والنسیا 2 – بارسلونا صفر: باخت پس از 13 سال!

پایگاه خبری فوتبالی – مکسی گومز با درخشش خود باعث شد که والنسیا در لالیگا در خانه دو بر صفر بارسلونا را ببرد. این اولین باخت کیکه ستین به عنوان مربی بارسا بود.

والنسیا در حالی پا به میدان گذاشت که در ده بازی اخیر خود در تمامی رقابت‌ها مقابل بارسلونا، تنها یک پیروزی کسب کرده بود که فینال جام حذفی فصل پیش بود. آخرین برد آنها مقابل بارسا در مستایا در فوریه 2007 رقم خورده بود.

بارسلونا در دو بازی با ستین مقابل گرانادا و ایبیزا به مشکل برخورده بود، اما در هر حال توانسته بود پیروز شود. 

جرارد پیکه در این بازی در دقیقه 12 اشتباهی بزرگ مرتکب شد که منجر به حمله‌ای خطرناک برای حریف شد. خود پیکه خوزه گایا را در محوطه جریمه سرنگون کرد ولی مارک-آندره تراشتگن ضربه گومز را دفع کرد.

تراشتگن در یک صحنه دیگر شوت گومز را دفع کرد و توپ به تیر دروازه خورد. 

آنسو فاتی در اوایل نیمه دوم یک فرصت عالی را روی پاس لیونل مسی از دست داد. اما دقایقی بعد، والنسیا به گل رسید. باز هم روی اشتباه بازیکنان بارسا، گومز صاحب توپ شد و شوتی زد که با برخورد به پای جوردی آلبا به سقف دروازه رفت. این چهارمین گل‌به‌خودی آلبا در لالیگا بود و هیچ بازیکنی به اندازه او در بارسا در قرن بیست و یکم گل‌به‌خودی نزده است.

بارسلونا حملاتی بی‌نتیجه داشت اما در نهایت گومز به گلی که شایسته‌اش بود رسید. او توپ را روی ضدحمله والنسیا گرفت و آن را با شوتی محکم به گل تبدیل کرد.

حالا رئال مادرید فرصت آن را دارد که با پیروزی در بازی یکشنبه خود، سه امتیاز از بارسا فاصله بگیرد.

8444