دکتر رفیعی: تصمیمات AFC متناسب با لحظه تغییر می کند

دکتر رفیعی: تصمیمات AFC متناسب با لحظه تغییر می کند

پایگاه خبری فوتبالی- 

به گزارش فوتبالی، دکتر غلامرضا رفیعی حقوقدان ورزشی با حضور روی خط برنامه وقت اضافه رادیو ایران پیرامون جلسه مدیران باشگاه های فوتبال ایران با AFC و مسائل مربوط به خروجی این جلسه صحبت کرد که در ادامه می خوانیم.

نظر بعضی ها در همین ایام گذشته در برنامه های رادیو و تلویزیون  این بود که بازی ها برگزار شود. اولین بازی آن نیست که اولین مسابقه یک تیم باشد. همین که برنامه ریزی انجام شد اگر تیمی انصراف دهد خسارت و ضررهای زیادی را متحمل خواهد شد. فورس ماژور آن حادثه منجر به سقوط هواپیما است اما اگر یک باشگاهی بعد از برنامه ریزی ای اف سی بگوید به دلایلی بازی نمی کند چون فورس ماژور است، اینجا شامل حال مفهوم فورس ماژور نخواهد شد. اگر آقایان کناره گیری می کردند نمی توانستند بگویند فورس ماژور بوده است. درباره 4 باشگاه ما انصراف از مسابقات فورس ماژور نبود. یکی از بندهای نامه کنفدراسیون، مربوط به مشکلات پروازی بود و بدین معنا بود که فعلا شرایط برای میزبانی تیم های ایران بدین شکل است . خدایی نکرده به آن معنا نبود که هر لحظه امکان وقوع یک سانحه هوایی در آسمان ایران وجود دارد. مساله این است که این شرایط دائمی نیست. در بیانیه و مکاتبات اولیه دائما ذکر شده که " هم اکنون شرایط اینگونه است" نه اینکه تا ابد قرار است این شرایط باقی بماند و شما ناامن هستید.

وی ادامه داد: دلیل اصلاحیه سایت کنفدراسیون از لحاظ حقوقی یک اشتباه و سهو بود چون متوجه شدند که از این بیانیه ممکن است برداشت دیگری شود، اقدام به اصلاح آن کردند. مسائلی ایمنی و امنیتی تفاوت هایی باهم دارند و تابع شرایطی هستند. کمیته مسابقات این اختیار را دارد که ملاحظات را بررسی کنند و تصمیم بگیرند که آیا شرایط ایمن است یا خیر. ما باید مراقب باشیم اگر در یک موضوعی در داخل کشور اختلاف سلیقه داریم آنجایی که مربوط به منافع ورزش ما است به گونه ای صحبت کنیم که به نفع منافع ملی ما باشد.

4344