توصیه محیط زیستی ها به رئال مادرید: با قطار به وایادولید بروید

توصیه محیط زیستی ها به رئال مادرید: با قطار به وایادولید بروید

پایگاه خبری فوتبالی- یکی از سازمانهای محیط زیستی فعال اسپانیا با انتشار بیانیه ای رسمی از کاروان باشگاه رئال مادرید خواسته تا برای مصاف با وایادولید با قطار یا اتوبوس عازم این شهر شوند. 

به گزارش فوتبالی، فاصله بین مادرید تا شهر وایادولید، 190 کیلومتر است که رئالی ها در سالهای اخیر سوار بر هواپیما این مسافت را طی می کردند؛ اما حالا در بیانیه منتشره از سوی فعالان محیط زیست، به این نکته اشاره شده که هواپیما ده برابر بیشتر از سایر وسایل نقلیه باعث آلودگی هوا می شود.  از همین رو این فعالان زیست محیطی از رئالی ها خواسته اند تا به جای هواپیما با قطار عازم وایادولید شوند. 

این درحالی است که رئالی ها برای انجام بازی اخیرشان در جام حذفی اسپانیا هم به رغم فاصله کم میان مادرید با سالامانکا، سوار بر هواپیما عازم این شهر شدند و همین تصمیم انتقادات زیادی را به همراه داشت . حالا یکی از سازمان های فعال در حیطه محیط زیست اسپانیا در گزارشی اعلام کرده که طبق محاسبات انجام شده، هر یک از فوتبالیستهای رئال مادرید در سفر اخیر تیمش به سالامانکا،  90 کیلوگرم گاز گلخانه ای تولید کرده که مجموعا 2.7 تن دی اکسید کربن است که برای حمل و نقل 30 انسان به کار رفته است.

بدین ترتیب و با وجود شبکه ریلی سریع میان مادرید و وایادولید، حالا فعالان زیست محیطی از سران باشگاه رئال مادرید خواسته اند تا گزینه سفر زمینی به وایادولید را هم مدنظر داشته باشند و یادآوری کرده اند که یک موسسه بزرگ مثل رئال مادرید، می باید از هر حیث الگویی برای سایرین باشد.


 6363