کریس رونالدو بعد از بازنشستگی، مشغول چه کاری خواهد شد؟!

کریس رونالدو بعد از بازنشستگی، مشغول چه کاری خواهد شد؟!

پایگاه خبری فوتبالی- کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی یوونتوس در صحبتهایی اعلام کرده که تا زمانی که بدنش اجازه دهد فوتبال را دنبال خواهد کرد ولی بالارفتن سن و تحلیل رفتن توان فیزیکی و درنهایت بازنشستگی از دنیای فوتبال، یک اتفاق غیرقابل اجتناب برای هر فوتبالیستی است و کریس رونالدو هم بالاخره روزی مجبور خواهد شد تا کفشهایش را آویزان کند.

به گزارش فوتبالی، حالا وب سایت گل سوال بامزه ای را مطرح کرده؛ کریس رونالدو بعد از بازنشستگی به چه کاری مشغول خواهد شد و در همین راستا نیم نگاهی به برنامه های ستاره پرتغالی بعد از خداحافظی اش ازدنیای فوتبال انداخته ؛ طبق این گزارش رونالدو پتانسیلهای مختلفی دارد و این احتمال وجود دارد تا او را در حرفه های مختلفی ببینیم؛ از مربیگری گرفته تا بازیگری و... با این گزارش جذاب با ما همراه باشید:

*بازیگری: در دسامبر سال 2019 رونالدو در صحبتهایی اعلام کرد که یکی از رویاهایش محک زدن توانایی هایش در عرصه بازیگری است. او در کنفرانس ورزشی دوبی دراین باره گفت:« امیدوارم بتوانم بیش از 50 سال دیگر عمر کنم تا چیزهای جدیدی بیاموزم و با چالشهای جدیدی روبرو شوم و سعی کنم برایشان راه حل بیابم. یکی از چالشهایی که دوست دارم با آن مواجه شوم، بازی کردن در یک فیلم است.» 

البته درصورت محقق شدن این رویای رونالدو، او اولین فوتبالیستی نخواهد بود که در فیلم بازی کرده است و پیش از او، وینی جونز، پله و دیوید بکام تجربیات مشابهی داشته اند.

 *مربیگری یا مدیریت در فوتبال: رونالدو در جریان رقابتهای یورو 2016 در بازیهایی که در ترکیب تیمش نبود، در کنار فرناندو سانتوس سرمربی تیم ملی پرتغال، در کنار زمین قرار می گرفت و بازیکنان جوان تیمش را راهنمایی می کرد؛ همین باعث شد تا خیلی ها او را در قالب یک سرمربی تصور کنند. رونالدو در اواخر سال 2019 در گفتگویی که با dazn داشت دراین باره گفت:« درحال حاضر علاقه ای به سرمربیگری ندارم ولی شاید روزی خسته شوم و به سرمربیگری علاقه مند شوم. هرگز نباید گفت هرگز.. اگر من سرمربی شوم، یک سرمربی انگیزه بخش خواهم بود؛ سرمربی ای که شور و هیجان و مهارتش را به بازیکنانش منتقل می کند. من دوست دارم بازیکنانم لذت ببرند، دریبل بزنند، شوت بزنند و گلزنی کنند.»

البته باید این را مدنظر داشت که موفقیت در عرصه فوتبالی تضمینی برای موفقیت فرد در دنیای مربیگری نخواهد بود و دراین رابطه می توان از مارادونایی نام برد که یکی از برترین ستاره های تاریخ دنیای فوتبال بود ولی درعرصه مربیگری موفقیت خاصی کسب نکرد و از سوی دیگر آریگو ساکی یا ژوزه مورینیو که فوتبالیستهایی معمولی و آماتور بودند ولی تبدیل به سرمربیان بزرگی شدند.

*تحصیل در دانشگاه: رونالدو بارها در صحبتهایی اعلام کرده که تمایل زیادی به ادامه تحصیل دارد. او در این رابطه گفته:« دوست دارم وقتی فوتبال را کنار گذاشتم ادامه تحصیل بدهم.» البته مشخص نیست که منظور او تحصیل در دانشگاه و گرفتن مدارک دانشگاهی است یا خیر. او در این رابطه ادامه داده:« من همیشه همه را به یادگیری توصیه می کنم؛ چون خیلی چیزهای تازه وجود دارند و من همیشه تشنه یادگیری هستم. همیشه به دنبال آن هستم که خودم را تعلیم دهم؛ چون تحصیلات باعث می شود که پاسخ خیلی از سوالاتی که در ذهنم هستند را بگیرم. من باید بهترین های افراد را از آنها یاد بگیرم و این نکته مهمی برای من است که به من کمک کرده تا به هرآنچه تا به امروز رسیده ام، دست بیابم.»  

دربین فوتبالیستها کم نیستند افرادی که مدارک و مدارج عالی دانشگاهی دارند و البته خیلی های دیگر هم همچنان درحال تحصیل هستند. ونسان کمپانی، کاپیتان سابق سیتی و خوان ماتا بازیکن تیم ملی اسپانیا از جمله فوتبالیستهای تحصیل کرده دنیا هستند.

*تمرکز روی فعالیتهای تجاری: کریس رونالدو سالهاست که فعالیتهای گسترده ای در عرصه تجارت دارد و از این بابت خیالش راحت است که بعد از خداحافظی از دنیای فوتبال می تواند در این عرصه سرگرم باشد. او در زمینه هتل داری با کمپانی پستانا مشارکت کرده و چند شعبه هتل زنجیره ای را درشهرهای مختلف اروپا افتتاح کرده؛

کریس رونالدو به علاوه یک برند تولید لباس دارد و یک کلینیک کاشت مو هم در مادرید افتتاح کرده و در صنعت بدنسازی هم چندین باشگاه بدنسازی با نام خودش افتتاح کرده است. البته او با توجه به ثروت هنگفتی که دارد، ممکن است در سالیان بعد، سرمایه گذاری های عظیمی در دنیای فوتبال انجام دهد و گام درمسیر دیوید بکام بگذارد. بکام حالا مالک باشگاه اینترمیامی در آمریکاست و در باشگاه سالفورد سیتی با تعدادی از ستاره های اسبق فوتبال انگلیس از جمله رایان گیگز، پل اسکولز، فیل نویل، گری نویل و نیکی بات سرمایه گذاری کرده است.

مثال دیگر در این زمینه رونالدوی برزیلی است که او نیز با خرید بخش عمده ای از سهام باشگاه وایادولید اسپانیا حالا در فوتبال اسپانیا مشغول باشگاه داری است.

 حامد فلاح