گزارش ویژه/ دایی و قلعه نویی چقدر به تیم ملی نزدیک هستند؟

گزارش ویژه/ دایی و قلعه نویی چقدر به تیم ملی نزدیک هستند؟

پایگاه خبری فوتبالی – آیا بین نرفتن مدیرعامل سپاهان به مالزی و مذاکره فدراسیون فوتبال با امیر قلعه‌نویی برای هدایت تیم ملی رابطه‌ای وجود دارد؟

به گزارش فوتبالی، در شرایطی که تا ساعاتی دیگر قرار است مدیران 4 نماینده ایران در لیگ قهرمانان راهی مالزی شوند، خبرگزاری فارس اعلام کرده که مسعود تابش غایب این سفر خواهد بود و به جای او، معاون باشگاه سپاهان به مالزی می‌رود. وقتی این خبر را در کنار مذاکره حضوری یکی از مدیران ارشد فدراسیون با سرمربی سپاهان در اصفهان قرار دهیم، نمی‌توان این دو موضوع را به یکدیگر غیرمرتبط دانست.

البته تابش و مدیران سپاهان علاقه‌ای به حضور امیر قلعه‌نویی در تیم ملی ندارند و صراحتا این موضوع را اعلام کرده‌اند منتهی خود امیر بدش نمی‌آید که بعد از 13 سال دوباره هدایت تیم ملی را به عهده بگیرد و با موفقیت احتمالی در رقابتهای انتخابی جام جهانی، ناکامی تیم ملی فوتبال ایران در جام ملتهای 2007 را از یاد فوتبالدوستان پاک کند.

قلعه‌نویی به لحاظ کارنامه، گزینه بهتری به نسبت علی دایی است و گفته می‌شود بعضی از مدیران حاضر در فدراسیون فوتبال هم علاقه دارند او در تیم ملی باشد تا علی دایی منتهی طی این روزهای گذشته این بحث وجود داشته که فدراسیون فعلی نمی‌خواهد با سرمربی جدید تیم ملی قرارداد بلندمدت امضا کند و قراردادش با سرمربی تیم ملی مرحله به مرحله خواهد بود. ماجرایی که باعث شد برانکو قید تیم ملی فوتبال ایران را بزند و سرمربی تیم ملی فوتبال عمان شود. 

هدایت تیم ملی در این مقطع که هر 4 بازی باقیمانده تیم ملی حکم فینال را دارد نیاز به یک مربی فداکار دارد که حاضر باشد اعتبارش را برای موفقیت تیم ملی هزینه کند. نشستن روی نیمکت تیم ملی در این مقطع، ریسک بزرگی است و باید دید امیر حاضر است این ریسک را انجام دهد یا نه هر چند اگر او هم راضی باشد، یکنفر از فدراسیون باید مدیران سپاهان را راضی کند که با جدایی امیر موافقت کنند. از طرف دیگر شنیده های تایید شده حاکی از آن است که فدراسیون فوتبال به خاطر مشکلات ارزی و معلوم نبودن درصد موفقیت و صعود تیم ملی فوتبال ایران به مرحله بعدی، قید گزینه های خارجی را زده است و حالا دایی و قلعه نویی تنها گزینه های فدراسیون فوتبال برای سرمربیگری تیم ملی هستند. بهاروند در برنامه فوتبال برتر، خبر داده بود علاوه بر قلعه نویی و دایی، یک گزینه خارجی هم مد نظر است. برخی خبرها و گمانه زنی ها هم حاکی از مذاکره با دی بیاسی و اسکوچیچ است که با وضعیت کنونی به نظر نمی رسد فدراسیون فوتبال سراغ سرمربی خارجی برود.

گزارش از چیا فوادی/ مدیر مسئول و سردبیر پایگاه خبری فوتبالی