نامجو مطلق: استراماچونی انتظارات را از استقلال بالا بُرد

نامجو مطلق: استراماچونی انتظارات را از استقلال بالا بُرد

پایگاه خبری فوتبالی- مربی تیم فوتبال استقلال اظهار داشت: آندره‌آ استراماچونی استقلال را به شرایط خوبی رسانده و همین موضوع انتظارات را از این تیم بالا برده است. 

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، «مجید نامجو مطلق» درباره شرایط این‌ روزهای استقلال، سلب میزبانی از تیم‌های ایرانی شرکت کننده در لیگ قهرمانان آسیا، تصمیم سیاسی کنفدراسیون فوتبال آسیا و کار سختی که کادر فنی استقلال پس از جدایی استراماچونی پیش رو دارند حرف زد.

شرایط این روزهای استقلال چگونه است؟
شرایط استقلال خوب است اما بی برنامه‌گی و بلاتکلیفی که برای استقلال در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا به وجود آمد به برنامه‌های ما ضربه زد.

برنامه‌های تمرینات هم پیچیده شد؟
بله، ما برنامه‌های تمرینی استقلال را برای مسابقه با الکویت در چهارچوب مسابقات پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا تدارک دیده بودیم و به طور حتم اگر می‌دانستیم این مسابقه لغو خواهد شد اقدامات دیگری را انجام می‌دادیم. تغییر مداوم برنامه‌های تمرینی باعث می‌شود، بدن‌ بازیکنان افت کند.

فکرش را می‌کردید چنین اتفاقی رخ دهد؟
به هیچ وجه فکر نمی‌کردیم چنین اتفاقی بیافتد و کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم به لغو میزبانی تیم‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا بگیرد. باشگاه استقلال تمام اقدامات لازم را برای برگزاری این مسابقه انجام داده بود.

قبول دارید این تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا جنبه ورزشی نداشت و بیشتر سیاسی بود؟
نه تنها من بلکه تمام ایران اعتقاد دارند تصمیمی که گرفته شد ناعادلانه بود و با روح ورزش مغایرت دارد. متاسفانه برخلاف شعاری که فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) مبنی بر اینکه فوتبال سیاسی نیست، شاهد این هستیم که تصمیم گرفته شده کاملا سیاسی بوده و به واسطه فشار و لابی‌های کشورهایی است که با ایران مشکل دارند.

فکر می‌کنم شما هم با نظر من موافق باشید که لغو میزبانی تیم های ایرانی به بهانه ناامن بودن ایران بهانه‌ای کاملا مضحک است.
بدون شک. ایران یکی از امن‌ترین کشورهای دنیاست و هیچ کس نمی‌تواند امنیت کشورمان را زیر سوال ببرد. در سال‌های اخیر همواره مسابقات ورزشی زیادی در ایران برگزار شده و همه از میزبانی و میهمان‌نوازی مردم ایران تعریف و تمجید کرده‌اند. این دلیل و بهانه تحت هیچ شرایطی قابل توجیه نیست.

قرار است تیم‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا از این رقابت‌ها انصراف دهند.
برای یک ایرانی عزت و غرور کشور از هر چیزی بالاتر است و هر تصمیمی که مسوولان ورزش و باشگاه استقلال بگیرند، آن را انجام خواهیم داد. اگر هم از جنبه ورزشی بخواهیم حساب کنیم برگزاری بازی‌ها در کشور ثالث آسیب‌های زیادی را به تیم وارد خواهد کرد. در نیم فصل دوم مسابقات لیگ به طور فشرده برگزار خواهد شد و باید هر چهار روز یک بار به مصاف حریفان برویم، حالا حساب کنید در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا که میزبان هستیم باید به کشوری دیگر سفر کنیم و این رفت و آمد علاوه بر تحمیل هزینه مالی سنگین به باشگاه، بازیکنان را خسته کرده و صدمات جبران ناپذیری را به تیم وارد می‌کند.

پس موافق تحریم این رقابت‌ها هستید؟
همان‌طور که گفتم عزت و سربلندی ایران مهم‌ترین مساله برای ما است.

استقلالِ نیم فصل دوم لیگ برتر را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟
می‌خواهیم تیمی پرقدرت را برای مسابقات نیم‌فصل دوم مهیا کنیم؛ تیمی آماده که با بازی‌های خوب و چشم‌نواز رضایت هواداران را جلب و بهترین نتایج را کسب کند.

می‌توانیم استقلال را مدعی قهرمانی در لیگ برتر بدانیم؟
استقلال تحت هر شرایطی مدعی قهرمانی در لیگ برتر است و این موضوع مربوط به امروز و دیروز نیست. شک نداشته باشید در نیم فصل دوم نیز این اتفاق خواهد افتاد و شانس زیادی برای قهرمانی خواهیم داشت.

قبول دارید نتایجی که استراماچونی در استقلال گرفت کار را برای مربیان فعلی استقلال سخت کرده است؟
استراماچونی تیم خوبی داشت و در نیم‌فصل نخست نتایج مطلوبی را در لیگ برتر کسب کرد و انتظارات را از استقلال بالا برد. ما نیز سعی خواهیم کرد راه او را ادامه دهیم و بتوانیم اتفاقات خوشایندی را برای استقلال رقم بزنیم. از هواداران عزیز و دوست داشتنی استقلال نیز درخواست دارم مثل همیشه حامی و پشتیبان تیم محبوبشان باشند و با حمایت‌هایی که انجام می‌دهند استقلال را به سمت موفقیت هدایت کنند.

شنیده می‌شود جذب بازیکن کامرونی در استقلال منتفی شد؟
بله این اتفاق افتاد و به دنبال بازیکنان دیگری هستیم.

جانشین این بازیکن کامرونی چه کسی خواهد بود؟
هنوز معلوم نیست، چند گزینه هستند اما به طور حتم بهترین گزینه‌ای را که بتواند به استقلال کمک کند، جذب خواهیم کرد. به زودی و پس از جمع‌بندی نهایی بازیکن مورد نظر را انتخاب و معرفی خواهیم کرد.

4344