نساجی و چهار بازی 6 امتیازی در نیم‌فصل دوم

نساجی و چهار بازی 6 امتیازی در نیم‌فصل دوم

پایگاه خبری فوتبالی- تیم فوتبال نساجی در چهار هفته پیش‌رو از سری مسابقات لیگ نوزدهم به مصاف تیم‌هایی باید برود که در جدول از نماینده مازندران پایین‌تر قرار دارند ، مسابقاتی که فرصت مناسب برای شاگردان رضا مهاجری است تا نیم‌فصل دوم را با قدرت بیشتر و عملکرد بهتری آغاز کند.

به گزارش فوتبالی، سرخپوشان شمالی که تنها نماینده فوتبال شمال کشور در لیگ نوزدهم هستند، دیروز با پرواز اختصاصی شرکت هواپیمایی " وارش " متعلق به رضا حدادیان مالک تیم، اردوی تدارکاتی خود در بندرعباس را ترک کردند و به اصفهان رفتند تا دیداری تدارکاتی با سپاهان برگزار کنند.

نساجی‌چی‌ها پس از چند روز تمرین و اردو در هوای معتدل جنوب و کسب یک پیروزی در بازی تدارکاتی با شهرداری بندرعباس، عازم اصفهان شدند تا امروز دوشنبه مهمان شاگردان قلعه‌نویی شوند و با بازیکنان جدید پیش از هفته هفدهم یک بار دیگر تاکتیک‌های مد نظر مهاجری را مرور کنند.

نساجی که دیدارهایش با سپاهان همواره جذاب و پرهیجان بود، دیدار دور رفت لیگ نوزدهم را در قائمشهر با تساوی ۲ بر ۲ مقابل مدعی قهرمانی لیگ و تیم دوم جدول رده‌بندی به پایان رساند.

شاگردان مهاجری در دیدار امروز مقابل سپاهان فرصت مناسبی دارند تا بتوانند با آمادگی و هماهنگی بیشتری به استقبال ادامه بازی‌های لیگ نوزدهم بروند.

آغاز نیم‌فصل دوم با پیروزی

نساجی نخستین دیدار نیم‌فصل دوم را ۲۹ آذر مقابل گل‌گهر سیرجان در استادیوم شهید وطنی قائمشهر با یک گل به پیروزی رسید، آغازی که برای این تیم با پیروزی و کسب ۳ امتیاز همراه شد و امیدواری هواداران برای جبران نتایج ضعیف این تیم در ۱۰ هفته پیاپی را افزایش داد.

بازی‌های نیم‌فصل دوم با برگزاری یک دیدار بین شاهین شهرداری بوشهر و شهر خودرو از هفته هفدهم رقابت‌ها از سر گرفته شده و قرار است شنبه آینده نیز ۴ بازی دیگر برگزار شود و لیگ نوزدهم به جریان بیفتد. نساجی نیز در حال آماده شدن برای ادامه لیگ است ، اما قطعا آن چه که برای مهاجری و تمام بازیکنان نساجی اهمیت دارد، کسب حداکثر امتیاز از ۴ بازی پیش رو در هفته‌های آتی است.

بازی‌های ۶ امتیازی

شاگردان مهاجری ۸ امتیاز از ۱۳ امتیاز به دست آمده‌اشان در ۱۵ بازی نیم‌فصل نخست را طی ۵ هفته اول رقابت‌ها کسب کردند. آنها فصل را با تساوی ۱ بر ۱ مقابل گل‌گهر تازه‌وارد آغاز کردند و هفته دوم ۴ بر ۳ پیکان را در قائمشهر شکست دادند. هفته سوم مهمان سایپایی‌ها شدند و ۴ بر ۳ شکست خوردند. دیدار هفته چهارم را با نتیجه ۲ بر صفر از شاهین شهرداری بوشهر بردند و هفته پنجم هم از زمین پارس جنوبی جم با نتیجه ۲ بر ۲ توانستند یک امتیاز به دست بیاورند. این ۸ امتیاز حاصل ۱۵ امتیاز ممکن از یک سوم بازی‌های نیم فصل اول نساجی بود که مقابل این تیم‌ها به دست آمد. به عبارتی دیگر نساجی بیش از ۵۰ درصد امتیازهای ممکن را مقابل این ۵ تیم کسب کرد که سبب شده بود تا در مقطعی رتبه سوم جدول را هم تجربه کند. هر چند که از هفته پنجم به بعد گل زدن به سخت‌ترین کار ممکن برای نساجی تبدیل شد.

با این حساب نساجی بهترین فرصت ممکن برای اندوختن امتیازات را پیش رو دارد. کاری که در نیم‌فصل نخست تا حدودی اتفاق افتاد و سبب شد نساجی با وجود کسب نتایج ضعیف در هفته‌های ششم تا پانزدهم، به محدوده خطر جدول نرسد و در میانه‌ها باقی بماند.

هفته‌های امتیازگیری

نماینده مازندران در لیگ برتر شنبه پنجم بهمن باید در تهران به مصاف پیکان برود ، تیمی که با ۳ امتیاز کمتر از نساجی ۴ پله پایین‌تر، یعنی در رتبه چهاردهم جدول ۱۶ تیمی لیگ برتر قرار دارد. این نزدیکی امتیاز یعنی پیکانی‌ها برای فرار از محدوده خطر با تمام توان به جنگ نساجی خواهند آمد تا دست‌کم با این تیم هم‌امتیاز شوند و به لطف تفاضل گل در صورت پیروزی، از نساجی سبقت بگیرند.

با این وصف ، نساجی اگر در مقابل بتواند یک بار دیگر پیکان را شکست دهد، فاصله‌اش با فیروزه‌ای‌های پایتخت را به ۶ امتیاز می‌رساند و خیال خودش و هوادارانش را از تعقیب شدن توسط پیکان تا حد زیادی راحت می‌کند. پیکانی‌ها فصل قبل در هر ۲ بازی رفت و برگشت از نساجی شکست خوردند و نساجی‌چی‌ها امیدوارند که پس از پیروزی پرگل در نیم‌فصل نخست، در دیدار آتی مقابل پیکان هم پیروز شوند تا به چهارمین برد پیاپی مقابل این تیم دست یابند.

بازی هفته هجدهم نساجی ۱۱ بهمن مقابل سایپا و در قائمشهر باید برگزار شود. سایپا ۱۴ امتیاز از ۱۶ بازی انجام شده به دست آورده و در حال حاضر تیم سیزدهم جدول است. نساجی در نیم‌فصل نخست از این تیم در دیداری نزدیک شکست خورد و بازی خوبی ارائه کرد. این فرصت برای نساجی وجود دارد که در هفته هجدهم یک ۳ امتیاز از بازی خانگی کسب کند.

دیدار هفته نوزدهم، یعنی سومین دیدار پیش‌ روی این تیم با قعرنشین لیگ نوزدهم است که باید ۱۸ بهمن در بوشهر برگزار شود. شاهین شهرداری بوشهر می‌تواند یک ایستگاه ۳ امتیازی دیگر برای نساجی باشد. البته مشروط بر این که مشکل گلزنی نساجی‌چی‌ها با جذب بازیکنان جدید برطرف شده باشد و توپ‌هایی را که به دروازه می‌رسانند، به درستی به سمت دروازه هدایت شود و از خط بگذرد.

۲۵ بهمن نساجی در قائمشهر باید از پارس جنوبی جم میزبانی کند ، تیمی که اکنون با سایپا هم‌امتیاز است و به خاطر تفاضل گل بهتر نسبت به نارنجی پوشان لیگ، رتبه دوازدهم را در اختیار دارد. نساجی نیم‌فصل نخست از پارس جنوبی جم در زمین حریف یک امتیاز گرفت و هواداران امید زیادی دارند این بار در قائمشهر حریف را شکست دهد و فاصله خود با این تیم را – در صورت کسب نتایج خوب در دیدارهای قبلی – بیشتر کند.

شرایط بهتر نسبت به همسایه بالای جدول

با این حساب نساجی در ۴ هفته پیش رو به ترتیب باید با تیم‌های چهاردهم، سیزدهم، شانزدهم و دوازدهم جدول دیدار کند که همگی در جدول پایین‌تر از نماینده مازندران قرار دارند و نتایج ضعیف‌تری نسبت به نساجی کسب کردند.

شاگردان مهاجری در صورت کسب امتیاز مناسب از این ۴ بازی حتی می‌توانند به پنجمین دیدار پیش روی خود، یعنی بازی هفته بیست‌ویکم که در قائمشهر مقابل ماشین‌سازی تبریز باید برگزار شود نیز امیدوار باشند. ماشین‌سازی اکنون با ۶ امتیاز بیشتر از نساجی، یک پله بالاتر از این تیم قرار دارد و تیم نهم جدول است. این تیم تبریزی بر خلاف نساجی که هفته‌های تقریبا ساده‌تری را پیش رو دارد، باید در هفته‌های هفدهم و هجدهم  به ترتیب مقابل سپاهان اصفهان و شهر خودرو، ۲ مدعی قهرمانی قرار بگیرد که احتمال امتیازگیری این تیم به اندازه نساجی از ۴ بازی پیش رو را کاهش می‌دهد.

 علاوه بر علیرضا حقیقی که از میانه‌های نیم فل نخست به ترکیب نساجی اضافه شد، مهدی رحیمی، سعید کریمی، روح‌الله باقری، حامد بحیرایی، حسین کیانی مقدم و حسین ماهینی بازیکنان تازه اضافه شده به نساجی هستند که از نیم‌فصل دوم برای این تیم به میدان خواهند رفت و در صورت قرار گرفتن در ترکیب ثابت، در ۵ بازی پیش رو فرصت مناسبی برای نشان دادن خودشان به هواداران و تاثیرگذاری در کسب نتیجه برای نساجی دارند.

7655