درخشان: انصراف از آسیا عقلانی نیست

درخشان: انصراف از آسیا عقلانی نیست

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی اسبق باشگاه پرسپولیس گفت: اصلاً عقلانی نیست که تیم‌های ما از لیگ قهرمانان آسیا کنار بکشند. 

به گزارش فوتبالی و به نقل از خبر ورزشی، این روز‌ها بحث اصلی فوتبال ما گرفتن میزبانی از تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیاست. موضوعی که مشکلات زیادی برای فوتبال ما خواهد شد. با حمید درخشان درخصوص این مسابقه و همچنین حضور گل‌محمدی روی نیمکت پرسپولیس گفت‌وگویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید:

نظر شما درخصوص گرفتن میزبانی از تیم‌های ایرانی چیست؟
واقعاً اگر این اتفاق بیفتد، فاجعه است. متأسفانه شرایط به گونه‌ای است که AFC با فشار بعضی‌ها این تصمیم را گرفته و منع میزبانی تیم‌های ایرانی لطمه بزرگی به ما خواهد زد.

آن‌طور که تیم‌های ایرانی اعلام کردند، حاضر نیستند در کشور ثالث بازی کنند.
به نظرم این تصمیم عجولانه و احساسی است. اصلاً عقلانی نیست که تیم‌های ما از لیگ قهرمانان آسیا کنار بکشند. این موضوع ممکن است جرایم و محرومیت‌های بسیار سنگینی برای فوتبال ما درپی داشته باشد. باید نمایندگانی از این باشگاه‌ها به همراه نماینده فدراسیون بروند و با مذاکره این مشکل را حل کنند. اگر خدای ناکرده این موضوع باعث تعلیق فوتبال ما شود، تکلیف چیست؟ اگر بخواهیم انصراف دهیم، کیفیت لیگ و هیجان آن به شدت پایین می‌آید. متأسفانه ما کرسی قوی در AFC نداریم و وقتی این مسائل پیش می‌آید، نمی‌توانیم از حق فوتبال‌مان دفاع کنیم.

اوضاع پرسپولیس را بعد از آمدن یحیی گل‌محمدی چطور می‌بینید؟
یحیی مربی بسیار خوبی است و کارنامه درخشانی دارد. به نظرم شایسته نیمکت پرسپولیس است و می‌تواند در این تیم موفق شود. گل‌محمدی از جنس پرسپولیس است و سابقه خوبی دارد. من هم برایش آرزوی موفقیت می‌کنم.

یحیی می‌تواند پرسپولیس را قهرمان کند؟
پرسپولیس تیم قدرتمندی است و بازیکنان بسیار باکیفیتی دارد و مدعی اول قهرمانی به حساب می‌آید. امیدوارم در نیم‌فصل دوم نتایج قبل را تکرار کند و پرسپولیس چهارمین قهرمانی پی‌درپی را کسب کند.

نظر شما درخصوص جذب اوساگونا و احتمالاً استوکس چیست؟
خب باید قبول کنیم پرسپولیس در نیم‌فصل اول مشکل گلزنی داشت و علیپور در این تیم تنها بود. با اضافه شدن این دو بازیکن، قدرت خط حمله پرسپولیس بیشتر و مشکل گلزنی تیم برطرف خواهد شد. اوساگونا در ذوب‌آهن نشان داد فوروارد خوبی است، ولی نباید فراموش کرد شرایط بازی در پرسپولیس با ذوب‌آهن و سایر تیم‌ها فرق می‌کند. امیدوارم بتواند هرچه زودتر خودش را با شرایط تیم بزرگی مثل پرسپولیس وفق دهد و مهره مثمرثمری برای تیم باشد.

4344