اورا : لیورپول 9 سال بعد از توهین نژادپرستانه سوارز، از من عذرخواهی کرد

اورا : لیورپول 9 سال بعد از توهین نژادپرستانه سوارز، از من عذرخواهی کرد

پایگاه خبری فوتبالی - پاتریس اورا مدافع سابق منچستریونایتد در صحبتهایی اعلام کرده که باشگاه لیورپول اخیرا نامه ای برای او ارسال کرده و در آن به خاطر توهین نژادپرستانه سوارز به او که 9 سال پیش اتفاق افتاده بود عذرخواهی کرده است.

به گزارش فوتبالی، در جریان دیدار دو تیم یونایتد و لیورپول که در اکتبر سال 2011 در ورزشگاه آنفیلد برگزار شد، لوئیز سوارز ستاره اروگوئه ای وقت لیورپول، به پاتریس اورا مدافع فرانسوی یونایتد توهین نژآدپرستانه کرد و در آن زمان سوارز برای هشت جلسه از همراهی تیمش محروم و 40 هزار پوند جریمه شد.

به رغم این جریمه سنگین که از سوی اتحادیه فوتبال انگلیس اعمال شد، سران لیورپول همواره معتقد بودند که سوارز بیگناه بوده است. آنها حتی برای حمایت از سوارز در جریان تمرینات وارم آپ قبل از یکی از بازیهای لیورپول، لباسهایی با تصویر سوارز بر جلوی پیراهن و نام و شماره او بر پشت پیراهن پوشیدند تا از هم تیمی شان حمایت کنند. البته کمی بعد جیمی کرگر یکی از بازیکنان لیورپول از اورا عذرخواهی کرد.

حالا اورا در گفتگو با اسکای سپورتس درمورد آن ماجرا صحبت کرده و گفته:« در آن زمان جیمی کرگر به من گفت که سران لیورپول مرتکب اشتباه بزرگی شدند. قبل از هرچیزی واقعا خوشحال بودم که فردی مثل جیمی کرگر از من عذرخواهی کرده. البته من اخیرا نامه ای شخصی از سوی پیتر مور، یکی از مدیران لیورپول دریافت کردم و واقعا حس خوبی به من داد. او به من گفت که هنوز دیرنشده است؛ اما این اتفاق نه سال پیش رخ داده بود. اما من وقتی نامه را گرفتم، انگار سه روز از این اتفاق گذشته و از او واقعا تشکر کردم. این نامه واقعا به قلب من نفوذ کرد.»

اورا ادامه داد:« من واقعا متاسف بودم که باشگاه بزرگی مثل لیورپول از چنین پرونده ای اینگونه حمایت کرده است. ولی الان می بینم که افرادی واقعی و صادق هستند که برای این باشگاه کار می کنند و حالا بیش از هرزمان دیگری برای لیورپول احترام قائلم چون آنها برعلیه مشکلات نسل بشری مشغول مبارزه هستند. من واقعا خوشحال بودم. این نامه برایم واقعا مهم بود و من به او گفتم که با وجودی که رقابت بزرگی بین ما در جریان است ولی این نامه گویای آن است که لیورپول باشگاهی بزرگ و تراز اول است.»

6363