کلوپ: جام ملت‌های آفریقا برای لیورپول فاجعه‌ای بزرگ است

کلوپ: جام ملت‌های آفریقا برای لیورپول فاجعه‌ای بزرگ است

پایگاه خبری فوتبالی – یورگن کلوپ گفته از این که جام ملت‌های آفریقا در سال 2021 در ژانویه و فوریه برگزار می‌شود بسیار ناراحت است.

به این ترتیب، لیورپول و دیگر باشگاه‌های لیگ برتری باید ستارگان آفریقایی خود را به تیم‌های ملی‌شان بدهند، و لیورپول تا یک ماه ممکن است محمد صلاح، سادیو مانه، و نبی کیتا را در اختیار نداشته باشد.

کلوپ از این که فیفا حاضر نشده با باشگاه‌ها در این باره مذاکره کند عصبانی است. از او درباره تاریخ جام ملت‌های آفریقا سوال شد و او گفت: «شما واقعا حالا می‌خواهید این ماجرا را باز کنید؟ من احترام زیادی برای جام ملت‌های آفریقا قائل هستم چون این رقابت‌ها را دوست دارم. من این بازی‌ها را در گذشته زیاد تماشا کرده‌ام. این تورنمنت بسیار جذابی است، و اغلب شرایط بسیار سختی برای تیم‌ها رقم می‌خورد. بازیکنانش هم عالی هستند. شما این بازیکنان را بعد از آن باز هم خواهید دید چون سر از اروپا و جاهای دیگر درمی‌آورند.

اما این مشکل آشکاری است که یک تورنمنت در میانه فصل برگزار می‌شود، هرچند که برای آفریقایی‌ها مناسب‌تر است چون در زمستان هوا بهتر است. من این را درک می‌کنم. اما چند موضوع وجود دارد: فیفا تورنمنتی را در تابستان 2021 برگزار می‌کند (جام باشگاه‌های جهان)، که این تورنمنت یک یا دو هفته بعد از زمانی است که اول برای جام ملت‌های آفریقا در نظر گرفته شده بود. مطمئن نیستم که آنها در این باره تصمیمی گرفته باشند. این یعنی ما تورنمنت‌های پرشماری داریم. این یک مساله.

مساله دیگر این که این تورنمنت به کمک بازیکنان آفریقایی نمی‌آید. ما که سادیو، محمد، یا نبی را به خاطر حضور در این تورنمنت نمی‌فروشیم، اما باید تصمیم بگیریم که بازیکنان جانشین آنها را بخریم، چون پیش از آغاز فصل می‌دانیم که آنها را چهار هفته نخواهیم داشت. این به سود بازیکنان نیست. بازگرداندن جام ملت‌های آفریقا به ژانویه فاجعه‌ای بزرگ است. ما هم هیچ قدرتی در این زمینه نداریم.»

8444