آنالیز جذاب ونگر از لیورپول کلوپ و آرسنال فعلی

آنالیز جذاب ونگر از لیورپول کلوپ و آرسنال فعلی

پایگاه خبری فوتبالی- شبکه بین سپورتس، یورگن کلوپ سرمربی آلمانی لیورپول و آرسن ونگر سرمربی اسبق آرسنال را برسر یک میز نشانده تا آنها با هم درمورد فوتبال به بحث بپردازند. سوژه این بحث هم لیورپولی است که زیرنظر یورگن کلوپ جان تازه ای گرفته و به روزهای اوجش بازگشته و با 14 امتیاز فاصله نسبت به سیتی رده دومی، صدرنشین جدول لیگ برتر است

به گزارش فوتبالی، درمقابل کلوپ، آرسن ونگری قرار گرفته که در فصل 4-2003 تیم شکست ناپذیر آرسنال را هدایت می کرد ودر آن فصل تیمش بدون باخت حتی در یک بازی قهرمان لیگ انگلیس شده بود.

کاملا واضح است که دراین راستا بازیکنان لیورپول رشد و پیشرفت چشمگیری داشته اند. کلوپ دراین باره گفت:« روبرتسون مهاجمی حیرت آور است ولی هیچ کسی او را نمی خواست؛ چون در امور دفاعی آنقدرها خوب نبود ولی الان او را ببینید؛ متوجه می شوید که می تواند دفاع کردن را هم یاد بگیرد. جوئل ماتیپ هم بازیکنی بود که به صورت رایگان به تیم ما آمد؛ هیچ کسی او را هم نمی خواست. ولی ما باید تصمیمات خوبی بگیریم؛ چون تیمهای دیگر هم درخواب نیستند.»

سرمربی آلمانی لیورپول در مورد الیسون و فن دایک هم صحبتهای جالبی را مطرح کرد و اعلام کرد که این دو بازیکن اگرچه گران قیمت بودند (خرید الیسون برای لیورپول هزینه ای 73 میلیون یورویی به همراه داشت و خرید فن دایک 85 میلیون یورو آب خورد) ولی سطح عملکردشان به نحوی بود که ارزش پرداخت چنین مبالغی را داشتند. کلوپ دراین رابطه گفت:« فن دایک مجبور بود تا با سبک بازی تیم ما تطبیق پیدا کند مثل سایر بازیکنانی که به تیم ما آمدند، مثل صلاح که در پستی متفاوت با پستش در رم کار می کند و یا مانه که نسبت به دوران حضورش در ساوتهمپتون پیشرفت زیادی کرده. همه مجبور شدند که رشد کنند.»

ونگر درمورد سبک کاری کلوپ در لیورپول گفت:«  یک تمرین را برای 10 فرد مختلف انجام می دهی. به همین خاطر باید ده تمرین مختلف انجام دهی. کلوپ ایده روشنی از کارهایی که می خواهد انجام دهد دارد و توانسته این کار را با بازیکنانش انجام دهد. مثل این است که یک دستور غذای مشخص را به ده نفر بدهی و آنها برایت ده غذای متفاوت تهیه کنند.»

ونگر ادامه داد:« منچسترسیتی دائما در حال جذب بازیکن است؛ لستر درحال حاضر تیم خیلی خوبی است و در بازار نقل و انتقالات تصمیمهای هوشمندانه ای گرفته و بازیکنان خوبی را به جمع بازیکنانش اضافه کرده است.»

این سرمربی فرانسوی در نهایت درمورد آرسنال، تیمی که سالها آن را هدایت می کرد گفت:« آرسنال همچنان از نظر تهاجمی خیلی خوب است ولی آنها هنوز هم در امر دفاعی عملکرد خوبی ندارند. زمانی که آنها این مشکل را حل کنند،گام بزرگی به جلو برداشته اند. باید رشد کرد و باید به بیشترین موفقیت ممکن دست یافت.»

6363