پسر بد والورده در بارسا، آرتور بود و نه دمبله

پسر بد والورده در بارسا، آرتور بود و نه دمبله

پایگاه خبری فوتبالی- ارنستو والورده سرمربی باتجربه دنیای فوتبال در شرایطی از نیمکت مربیگری بارسا اخراج شد که حس می کرد که نتوانسته حداکثر عملکرد را از برخی از بازیکنانش بگیرد. این ماجرا به این دلیل بوده که یا والورده راهی مناسب برای بهره گیری حداکثر از این بازیکنان را نیافته و یا اینکه برخی از این بازیکنان با جان و  دل در اختیار سرمربی نبوده و برای بهتر کردن اوضاع تمام تلاششان را به کار نمی گرفته اند.

به گزارش فوتبالی، در اوایل دوران حضور والورده روی نیمکت مربیگری بارسلونا ، برچسب «پسر بد» بارسلونا به عثمان دمبله اختصاص یافته بود. در شرایطی که همه در انتظار آن بودند که این بازیکن جوان فرانسوی خیلی سریع تبدیل به یکی از پدیده های دنیای فوتبال شود، اما زندگی بی بند و بار دمبله برروی عملکردش در باشگاه کاتالان تاثیرگذاشت و مدیران بارسلونا و والورده با این بازیکن جوان حسابی به مشکل خوردند و به شدت کوشیدند تا نظم را به زندگی او هدیه کنند. بعد از دو فصل پرفراز و نشیب، عثمان دمبله پی به اشتباهاتش برد و دیگر زندگی را در قالب یک فوتبالیست حرفه ای دنبال می کند و شاید بتوان حضور آنتوان گریزمان در رختکن بارسا را در این امر موثر دانست.

بعد از آنکه دمبله پسر خوبی شد و نظم و انضباط را سرلوحه زندگی فوتبالی اش کرد، «پسر بد» دیگری در رختکن بارسلونا ظهور کرد و این عنوان به آرتور ملوی برزیلی رسید. بازیکنی آرام و کم حاشیه که در طول مدت حضورش در بارسا بارها بی انضباطی هایی داشته و همین باعث تیره وتار شدن ارتباط والورده با ملو شد. سفر به پاریس و حضور در جشن تولد نیمار در فوریه 2019،اولین جنجالی بود که ملو در بارسلونا ایجاد کرد. اینطور به نظر می رسید که آرتور در جریان بازخوردهای این سفر به پاریس نبوده. او تنها دو روز بعد از بازی بارسلونا در نیمه نهایی جام حذفی اسپانیا مقابل رئال مادرید در پاریس در جشن تولد نیمار شرکت کرد و انتشار تصاویری از این جشن در شبکه های اجتماعی او و رافینیا، هم تیمی وقتش در بارسا که مصدوم بود را حسابی به دردسر انداخت.

بعد از آن بود که کادر فنی بارسا آرتور ملو را سرزنش کردند و او در گفتگو با رسانه ها به این خاطر عذرخواهی کرد.

اما این پایان حاشیه های آرتور ملو نبود. او در این فصل و چند ماه پیش به آندورا سفر کرد تا در برف زمستانی کمی اسنوبورد کند و همین ورزش خطرناک باعث شد تا مصدومیتی گریبانگیر این ستاره برزیلی شود. کمی بعد والورده ملو را به دفترش فراخواند تا با او صحبت کند. اسنوبورد ورزشی خطرناک است که ریسک بالایی دارد و درنتیجه برای فوتبالیستهای حرفه ای ممنوع است.  ملو همچنان هم از میادین ورزشی به دور است.

ملو بعد از بازگشت از تعطیلات سال نوی میلادی با تمام وجود تمرکزش را برروی رهایی از بند این مصدومیت قرار داد و درهنگام تعطیلات با خودش دو فیزیوتراپ به برزیل برد تا بتواند ریتم تمرینات بازیابی اش را دنبال کند. اما در روز 29 دسامبر به والورده خبر دادند که آرتور ملو با اضافه وزن و در شرایطی که مصدومیتش حادتر شده به اسپانیا بازگشته وهمین باعث شد تا باشگاه با انتشار بیانیه ای اعلام کند تا بازگشت ملو به میادین ورزشی سه هفته دیرتر اتفاق خواهد افتاد.

دراین میان پزشکان بارسلونا اعلام کردند که ملو دچار مشکل متابولیسم است و به همین خاطر خیلی سریع دچار اضافه وزن می شود ولی همین مسائل حسابی میانه او با والورده سرمربی بارسا را تیره و تار کرد. والورده در طول این مدت حسابی از دست ملو کلافه و شاکی شده بود و به همین خاطر هم کمتر از او استفاده می کرد. حالا باید منتظر ماند و دید که آیا ملو هم مثل دمبله متوجه اشتباهاتش خواهدشد و برای بهبود اوضاعش در تیم کاتالان تلاش خواهد کرد یا خیر و باید دید که آیا کیکه ستین موفق می شود تا این ستاره برزیلی را به مسیر درست بازگرداند؟

6363