رونالدینیو: من به مسی پرتغالی یاد می دادم و او به من اسپانیایی

رونالدینیو: من به مسی پرتغالی یاد می دادم و او به من اسپانیایی

پایگاه خبری فوتبالی- رونالدینیو ستاره برزیلی دنیای فوتبال که چندین سال پیش در بارسلونای فرانک ریکارد تبدیل به یک ستاره بی نظیر شده بود، حالا در صحبتهایی اعلام کرده که اگرچه شنیدن این جمله که او تاریخ باشگاه بارسلونا را تغییر داده برایش افتخار آمیز است ولی اصلا موافق این حرفها نیست.

به گزارش فوتبالی، رونالدینیو در گفتگو با مجله پاننکا در این رابطه گفته:« این من نبودم که تاریخ باشگاه بارسلونا را عوض کردم؛ بلکه گروهی از بازیکنان بودند که در سطح خیلی بالایی قرار داشتند. دوران حضورم در بارسلونا از همان روز اول واقعا زیبا بود. تجربه ای واقعا متفاوت. » البته اینطور نبوده که رونالدینیو فقط در بارسلونا احساس خوشبختی می کرده و اعلام کرده که در مجموع از فوتبال بازی کردن احساس خوشبختی و خوشحالی داشته.

رونالدینیو در بخش دیگری از این گفتگو در مورد روزهای ابتدایی حضور مسی در تیم اصلی بارسلونا گفت:« زمانی که من به بارسلونا پیوستم، با من درمورد یک پسربچه صحبت شده بود که در بین هم سن و سالهایش کاملا متفاوت بود. بعدها با هم دوست شدیم. تدریجا در کنار هم بازی می کردیم وارتباط خیلی خوبی هم داشتیم. مسی تدریجا از سایرین متفاوت نشان می داد. ما با ریکارد با هم صحبت می کردیم تا مسی تمریناتش را با تیم اصلی آغاز کند. همه چیز خیلی سریع پیش رفت. من این شانس را داشتم که پاس اولین گل مسی را به او برسانم. با گذر زمان، باید بگویم که این حس خیلی زیبایی است که شروع و رشد فردی را از این نزدیکی ببینی و بعدها این فرد دنیا را فتح کند.» 

این اسطوره برزیلی همچنین درمورد ارتباط دوستانه و صمیمانه اش با مسی ادامه داد:« همیشه ما با هم خیلی دوست بودیم. روز به روز با هم نکات جدیدی یاد می گرفتیم؛ مسی به من اسپانیایی یاد می داد و من به مسی پرتغالی یاد می دادم ولی در بازی با توپ درک متقابل تمام و کمالی داشتیم. من بیش از همه تحت تاثیر آرامش مسی بودم. من واقعا شیفته این ویژگی شخصیتی او هستم. مسی هرگز وارد چالشها نمی شود؛ همیشه در کنار خانواده و نزدیکانش است.»

رونالدینیو در پاسخ به این سوال که اگر می توانست، چه ویژگی و خاصیت رونالدینیو را در مسی قرار می داد گفت:« مسی همه چیز تمام است و نیازی به هیچ یک از ویژگی ها یا خصوصیات من ندارد.» او همچنین با یادآوری خاطرات حضورش در بارسلونا گفت:« غیرممکن است بخواهم از یک نفر خاص در آن بارسلونا صحبت کنم. از اولین بازی مان همه چیز مملو از انرژی بود و خاطرات زیادی از آن تیم دارم. وقتی به بارسلونا پیوستم، هزاران نفر در استادیوم درانتظارم بودم و حس کردم که انگار وارد خانه ام شده ام.»

رونالدینیو در تمجید از فرانک ریکارد سرمربی اش در بارسلونا گفت:« او سرمربی خیلی بزرگی است؛ یک انسان آرام که می توانم بگویم بهترین سرمربی ای است که با او کار کرده ام. همه چیز را می دانست. چون در سطح بالایی فوتبال بازی می کرد و همین کار را برای ما ساده می کرد.»

او در بخش پایانی این گفتگو به این نکته اشاره کرد که سبک بازی بارسا بیش از هرسبک دیگری با فوتبالش جور بود: چون در اختیار داشتن توپ یکی از ویژگی های باشگاه بارسلوناست. بعد از آن من به میلان رفتم و در کنار کاکا، پیرلو، بکام، سیدورف، زلاتان، تیاگو سیلوا، گتوزو و مالدینی بازی کردم. انگار یک تیم منتخب از برترین های دنیا بود. مثل رئال مادرید کهکشانی.»

6363