برابری نیمار با رکورد حیرت آور امباپه و بیانچی

برابری نیمار با رکورد حیرت آور امباپه و بیانچی

پایگاه خبری فوتبالی- نیمار ستاره برزیلی باشگاه پاری سن ژرمن این روزها حسابی روی فرم است. او یکی از مهره های تاثیرگذار تیم پاریسی در برد 4-1 تیمش مقابل موناکو بود و در این بازی از روی نقطه پنالتی برای تیمش گلزنی کرد.

به گزارش فوتبالی، همین گل کافی بود تا نیمار بتواند رکوردی جالب توجه را به نام خودش ثبت کند. این بازی هشتمین بازی متوالی بود که نیمار در آن موفق به گلزنی شد و بدین ترتیب توانست با رکوردی که تا پیش ازاین تنها به نام کیلیان امباپه، هم تیمی جوانش در پاری سن ژرمن و کارلوس بیانچی اسطوره تاریخی دنیای فوتبال ثبت شده بود برابری کند.

موتور گلزنی نیمار از روز 4 دسامبر سال 2019 و در بازی تیمش مقابل نانت تا به امروز متوقف نشده است و در بازیهای پی.اس.جی مقابل نانت، مون پولیه، گالاتاسرای، سن اتین، آمیان، (مجددا) سن اتین و موناکو (دو بار) موفق به گلزنی شده است. 

نکته جالب توجه اینجاست که امباپه هم رکورد گلزنی در 8 بازی متوالی را به نامش ثبت کرده ولی او با ناکامی در گلزنی در بازی اخیر تیمش مقابل موناکو،نتوانست از رکورد بیانچی پیشی بگیرد و آمار گلزنی اش در بازیهای متوالی، مثل بیانچی در عدد 8 باقی ماند. این روند برای امباپه یک بازی قبل از نیمار و در بازی پاری سن ژرمن مقابل رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا آغاز شده بود. 

اما حالا نیمار این فرصت را دارد تا با گلزنی در بازی بعدی تیم پاریسی از رکورد امباپه و بیانچی عبور کرده و به تنهایی این رکورد را به نام خودش ثبت کند. این ستاره برزیلی مجموعا 64 گل با پیراهن پاری سن ژرمن به ثمر رسانده و در حال نزدیک شدن به رکورد گلزنی بیانچی است که در بین سالهای 1977 تا 1979، برای این تیم 71 گل زده بود. 

نیمار در حال حاضر در رده یازدهمین گلزن برتر تاریخ باشگاه پاریسی قرار گرفته است.

6363