صادقی: در لیست 50 نفره تیم امید 10 نفر از سایپا هستند

صادقی: در لیست 50 نفره تیم امید 10 نفر از سایپا هستند

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی تیم فوتبال سایپا گفت: عملکرد ما در نقل و انتقالات خوب بوده چرا که ولخرجی هم نکردیم.

به گزارش فوتبالی، ابراهیم صادقی در گفت‌وگو با روابط عمومى باشگاه سایپا در مورد عملکرد سایپا در نقل و انتقالات اظهار داشت: ما جوان‌ترین تیم لیگ هستیم. سعی کردیم به جوان‌ها فرصت بدهیم و فلسفه ما بازیکن سازی بود اما این مسئله در بخش هایی نیاز به حضور چند بازیکن باتجربه در کنار نیروی جوانی داشت. به همین خاطر سعی کردیم با جذب چند بازیکن با تجربه مانند خالد شفیعی، صادق بارانی،حسین منادی و مرتضی آقاخان این توازن را در تیم خود برقرار کنیم. آنها سابقه خوبی در لیگ دارند و در کنار جوانان‌مان می‌توانند به ما کمک کنند. 

* در نقل و انتقالات ولخرجی نکردیم

وی افزود: از نگاه خودم و دوستان ورزشی و مدیریتی که دارم، عملکرد ما در نقل و انتقالات خوب بوده چرا که ولخرجی هم نکردیم. پیشنهاد جذب بازیکن خارجی هم داشتیم اما ترجیح دادیم با توجه به شرایط موجود به بازیکنان  خودمان تکیه کنیم و در این زمینه باید از مدیریت باشگاه هم تشکر کنم که از ما خیلی حمایت کردند.

* دوست داشتیم به آقاخان فرصت دهیم

سرمربی تیم سایپا در مورد جذب مرتضی آقاخان خاطرنشان کرد: ما می‌دانستیم که او بیش از یک سال مصدوم بوده است. دوست داشتیم به آقاخان فرصت دهیم. تست‌های پزشکی کاملی انجام دادیم. این بازیکن از نظر شرایط بدنی خوب است. مصدومیتش کاملا برطرف شده و دوست داریم به او کمک کنیم تا به شرایط خوب فوتبالش برگردد. با شناختی که از شخصیت او دارم می دانم خیلی زود به یکی از مهره های تاثیرگذار تیم تبدیل خواهد شد.

* در لیست 50 نفره امید 10 بازیکن از سایپا هستند

صادقی در مورد اینکه آیا جذب بازیکنان باتجربه نشاندهنده این است که از جوانگرایی دلزده شده، تصریح کرد: خیر، احساسم این است که بهتر بود جوانگرایی را با شیب ملایم‌تری انجام می‌دادم. 17 بازیکن از ما جدا شدند که الان در تیم‌های خودشان ستاره هستند و ما نتوانستیم بازیکنان باتجربه خوبی را جایگزین آنها کنیم. و بنابراین بیشتر به جوانان خودمان تکیه کردیم. البته پشیمان هم نیستیم. در لیست 50 نفره تیم امید 10 نفر از تیم سایپا هستند. همچنین در تیم ملی جوانان هم نفرات خوبی داریم.

وی ادامه داد: قطعا این مسیر را ادامه می‌دهیم اما بهتر بود بخشی از کارمان را هم ترمیم کنیم تا نتایج بهتری بگیریم.ما همچنان روی فلسفه خودمان هستیم. سعی می‌کنیم به جوانانمان اهمیت دهیم و نیروهای خوبی را برای فوتبال ملی و همچنین دیگر تیم‌های باشگاهی تربیت کنیم. 

*  تمایل تیم‌های دیگر برای جذب بازیکنان ما نشان از حرکت درست سایپا دارد

سرمربی جوان سایپا گفت: به همین علت باید اشاره داشته باشم به تقاضاهای دیگر تیم ها برای به خدمت گرفتن بازیکنان تیم ما در نیم فصل که خود نشان از حرکت صحیح و اصولی ما در مسیر ترسیم شده اول فصل یا همان فلسفه بازیکن سازی است.

وی در مورد برگزاری اردو در تهران اظهار داشت: باید از مسئولان ورزشی جزیره کیش انتقاد کنم. ما دوست داریم اردوهایمان در کشور خودمان برگزار شود. با توجه به جغرافیایی که داریم هم مکان‌های سردسیر داریم هم مکان‌های گرمسیر. برای برگزاری اردو با مسئولان جزیره کیش صحبت کردیم. زمین کیش آماده نبود. بهتر است آنها بررسی کنند ببینند نیم فصل چه زمانی است تا زمین و سالن وزنه را آماده کنند. 

* زمین کیش برای اردو آماده نبود

صادقی یادآور شد:‌ بهتر است ما اردوها را در داخل کشورمان برگزار کنیم. مجموعه سایپا با عواملش حدود 42 نفر می‌شوند و در اردو هتل، غذا، زمین تمرین و سالن وزنه نیاز داریم. وقتی هم به اردو می‌رویم هر بازیکنی خرید می‌کند و بهتر اینکه این هزینه‌ها در کشور خودمان باشد. متاسفانه زمین کیش آماده نبود. چند تیم دیگر هم اردویشان را در آنجا لغو کردند. ما شرایط قشم و چابهار را بررسی کردیم و نمی‌شود در آنجا اردو برگزار کنیم. بندرعباس هم دچار سیل و آبگرفتگی شد که نتوانستیم به آنجا برویم و بنابراین اردویمان را در تهران برگزار کردیم.

وی افزود: بهتر است مسئولین در این زمینه بهتر عمل کنند. باید کمپ‌های تمرینی خوبی در کشور داشته باشیم که مجبور نشویم به کشورهای دیگر برویم. ما یک بازی خیلی خوبی در تهران با سپاهان انجام دادیم و به این خاطر باید از امیر قلعه‌نویی تشکر کنیم. چرا که بازی خیلی خوبی برای ما بود. راضی بودیم.

* 2 بازی تدارکاتی در دستور کار داریم

صادقی در خصوص شرایط اردو در تهران عنوان کرد: اردو بسیار خوبی بود و تمام شرایط اردویی در حد قابل قبول و مناسبی برگزار شد که جا دارد از مدیریت باشگاه بابت فراهم کردن این اردو  تشکر کنم. اردوی ما تا ٢٧ دی ادامه خواهد داشت و برای هماهنگی بیشتر نفرات، دو بازی تدارکاتی دیگر هم در دستور کار داریم که روز گذشته به مصاف یک تیم لیگ دو رفتیم و روز یک شنبه هم یا یک تیم لیگ برتری دیدار خواهیم داشت.

* تاخیر در شروع لیگ اولین ضربه به ما بود

سرمربی سایپا شرایط تیم و آمادگی برای شروع شایسته در لیگ تصریح کرد: در نیم فصل اول هم تیم را بر اساس برنامه اعلام شده از قبل به مرز آمادگی رسانده بودیم که تاخیر در شروع اولین ضربه به تیم ما بود و حالا نیز با برنامه پیش می رویم و تیم از آمادگی خوبی برخوردار است. من به تیمم اعتقاد کامل دارم و مطمئن هستم که می توانیم به جایگاه مناسبی در جدول دست یابیم. نتیجه گیری در فوتبال به خیلی از عوامل بستگی دارد و فاکتور آمادگی جسمانی و فنی بازیکنان بخشی از آن است. داوری، زمین مناسب تمرین و مسابقه، هوادار، ساختار باشگاهی و غیره همه می توانند در نتیجه گیری یک تیم تاثیر گذار باشند.

7413