خارجی زدایی؛ اتفاق مشترکی که برای استقلال و پرسپولیس رخ داد

خارجی زدایی؛ اتفاق مشترکی که برای استقلال و پرسپولیس رخ داد

پایگاه خبری فوتبالی- سیاست‌گذاری و مدیریت واحد یک وزارت خانه برای دو باشگاه باعث شد استقلال و پرسپولیس در نیم فصل مربیان خود را از دست بدهند که این اتفاقی نادر است. 

به گزارش فوتبالی، روزی که استراماچونی سرمربی پیشین آبی پوشان پس از رساندن این تیم به صدر جدول تنها گزینه جدایی از این تیم را برای خود در نظر گرفت و سیاست‌های باشگاه استقلال را عامل اصلی تصمیم عجیب خود دانست، کمتر کسی تصور می‌کرد که کالدرون هم به سرنوشت او دچار شده و پرسپولیس هم همان راهی را برود که رقیب سنتی اش رفت.

گابریل کالدرون سرمربی آرژانتینی سرخ پوشان علیرغم عدم اقبال از سوی هواداران این تیم نتایج خوبی گرفت و در پایان نیم فصل پرسپولیس را به صدر جدول رساند و او هم همچون استراماچونی رفتی بی بازگشت داشت.

پیش از این زمزمه‌هایی مبنی بر جاری شدن سیاست خارجی زدایی از نیمکت تیم‌های فوتبال از سوی مسئولان رده بالای ورزش کشور زمینه ساز جدایی مربیان خارجی استقلال و پرسپولیس پس از جدایی ویلموتس از تیم ملی را پدید آورده بود و افکار عمومی آمادگی این اتفاقات را داشت.

سیاستگذاری واحد یک وزارتخانه برای مجموعه فوتبال ایران به خصوص دو باشگاه استقلال و پرسپولیس منجر به این شد که هر دو باشگاه یک راه را رفته و پس از صدرنشینی در لیگ برتر، مربیان خارجی خود را از دست بدهند.

استقلال و پرسپولیس که به جز لیگ در جام حذفی هم حضور دارند، از چندی دیگر در اصلی ترین و مهم ترین تورنمنت فصل که لیگ قهرمانان آسیا باشد هم باید به میدان بروند و باید دید سیاستگذاری وزارت ورزش برای این دو تیم چه تاثیری بر عملکرد آسیایی آنها خواهد داشت.

حالا فرهاد مجیدی هدایت آبی ها را برعهده گرفته و یحیی گل محمدی هم سرمربی سرخ هاست. باید دید این دو تیم با سرمربیان ایرانی خود چه نتایجی کسب خواهند کرد.