ادای احترام بازیکنان سویا به رئالی ها، قهرمانان سوپرکاپ اسپانیا

ادای احترام بازیکنان سویا به رئالی ها، قهرمانان سوپرکاپ اسپانیا

پایگاه خبری فوتبالی- شنبه ساعت 16 به وقت اسپانیا (ساعت 18.30 به وقت ایران) دو تیم سویا و رئال مادرید از سری رقابتهای لالیگا و در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو به مصاف هم خواهند رفت. 

به گزارش فوتبالی، طبق رسم و سنت موجود در فوتبال اسپانیا، قبل از آغاز این بازی، مراسم ویژه «ال پاسیو» یا ادای احترام به تیم قهرمان انجام خواهد شد و بازیکنان سویا برای ادای احترام نسبت به بازیکنان رئال مادرید که اخیرا در سوپرکاپ اسپانیا به قهرمانی رسیدند، تونلی انسانی تشکیل خواهند داد و بازیکنان رئال با عبور از این تونل انسانی وارد زمین خواهند شد.

در اوایل سال گذشته میلادی، این بازیکنان ویارئال بودند که در اولین بازی رئال مادرید در سال 2019 چنین مراسمی را برای کهکشانی ها برگزار کردند. آن بازی اولین بازی رئال مادرید بعد از قهرمانی شان در جام باشگاه های جهان بود و به همین خاطر بازیکنان ویارئال با تشکیل تونل انسانی این قهرمانی را به رئالی ها تبریک گفتند. در آن بازی و در هنگام ورود بازیکنان رئال مادرید به زمین از این تونل انسانی، سانتیاگو کاسورلا، یکی از بازیکنان ویارئال، ایسکو، هم تیمی سابقش در مالاگا را در آغوش کشید.

این سنتی قدیمی در فوتبال اسپانیاست که تا چند سال پیش همواره شاهد برگزاری آن بودیم. اما در فصول اخیر بنا به اختلافات موجود در دنیای فوتبال، بارها شاهد نادیده گرفتن آن بودیم. به عنوان مثال چند سال پیش بارسلونایی ها از تشکیل تونل انسانی برای تبریک گفتن قهرمانی رئال مادرید در جام باشگاه های جهان در سال 2017 سرباز زدند. در آن زمان مدیر روابط عمومی باشگاه بارسلونا در توجیه این امر گفت:« معمولا این رسم در حالتی انجام می شود که تیم ما هم در آن تورنمنت که با قهرمانی آن تیم به پایان رسیده، حضور می داشت. اما الان اینگونه نیست.»

چند ماه بعداز آن، رئالی ها این اتفاق را جبران کردند و زمانی که بارسلونا بعد از قهرمانی در لالیگا، آبی اناری ها در برنابئو به میدان رفته بودند، رئالی ها این مراسم را اجرا نکردند. زیدان هم در آن زمان و قبل از برگزاری آن بازی در این رابطه گفت:« ما مراسم "ال پاسیو" را اجرا نخواهیم کرد. این تصمیم من است و بس. من اصلا معنی و مفهوم این تونل انسانی را درک نمی کنم. بارسلونا سنت شکنی کرد و دیگر این سنت وجود ندارد.»

6363