سه گزینه بارسلونا برای جانشینی سوارز؛ از آویلا تا کاوانی و استوانی

سه گزینه بارسلونا برای جانشینی سوارز؛ از آویلا تا کاوانی و استوانی

پایگاه خبری فوتبالی - مصدومیت لوئیز سوارز، بارسلونا را کیش و مات کرد. نه تنها به این خاطر که بارسا بازیکنی را از دست داد که روی 40 درصد از گلهای فصل تاثیر گذاشته بود بلکه نقشه آینده کاتالان ها در مورد خرید مهاجم نیز در حال حاضر نقش بر آب شده است.

به گزارش فوتبالی، تا چند روز پیش بارسلونا تصمیم گرفته بود که خرید مهاجم را به تابستان 2020 موکول کند. صرفنظر از این که سوارز بماند یا نه، بارسلونا در نظر داشت که یک مهاجم درجه یک در تابستان بعدی به خدمت بگیرد. هدف اصلی بارسلونا خرید لوتارو مارتینز مهاجم آرژانتینی اینتر بوده است که گفته می شود در تابستان قیمتش 111 میلیون یورو خواهد بود. مبلغ بالایی است اما با توجه به فصل درخشان این بازیکن و ثبت 15 گل در 24 بازی مبلغ قابل قبولی باشد. از سویی در سایت ترانسفرمارکت نیز قیمت مارتینز دو برابر شده و در عرض چند ماه از 40 به 80 میلیون یورو رسیده است.

مصدومیت سوارز اما سناریو را برای بارسا عوض کرد. بارسا نمی خواهد که ماجرای ناموفق جذب بواتنگ در زمستان قبلی تکرار شود اما با توجه به این که سوارز ادامه فصل را از دست داده، چاره ای جز جذب جایگزین برای مهاجم اروگوئه ای که در این فصل روی 25 تا از 60 گل بارسا تاثیر مستقیم داشته، ندارند. چیمی آویلا مهاجم 25 ساله تیم اوساسونا بر اساس قرارداد 25 میلیون یورو قیمت دارد. این بازیکن به تازگی  نامش را سر زبان ها انداخته اما بارسا نمی خواهد برای مهاجمی همچون او که قرار نیست فیکس باشد، چنین هزینه ای داشته باشد. کاوانی 33 ساله دیگر گزینه بارساست که گفته می شود مذاکرات جدی با اتلتیکو مادرید هم داشته است.از سویی استوانی مهاجم اروگوئه ای ژیرونا هم می تواند دیگر گزینه بارسلونا باشد.