ستین: سالها از تماشای بازی های مسی لذت می بردم

ستین: سالها از تماشای بازی های مسی لذت می بردم

پایگاه خبری فوتبالی- کیکه ستین سرمربی جدید باشگاه بارسلونا امروز بعد از حضور در مراسم معارفه اش در کنفرانسی خبری شرکت کرد و پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد. او درمورد اهدافش روی نیمکت مربیگری بارسلونا و کار در این باشگاه صحبت کرد.

این گزیده ای از گفتگوی ستین با خبرنگاران است:

*هدف اصلی تان دراین فصل چیست؟

هدف من فتح تمام جامهایی است که می توانیم ببریم. کاملا واضح است. باشگاه راهی به جز بهتر شدن و دست یافتن به بیشترین جامهای ممکن در کنار ارائه بازیهای خوب ندارد. برای برد بهترین راه این است که خوب بازی کنیم؛ هرچند که گاهی این اتفاق رخ نمی دهد. مهم است که همکاری خوبی داشته باشیم چون برای پیروزی باید خوب بازی کرد.

*هدایت کردن بهترین بازیکن دنیا چه حسی دارد؟

برایم سخت نیست که بگویم در این دوازده یا چهارده سال خیلی از بازیهای مسی لذت برده ام. من مقابل تلویزیون می نشستم تا بازیهای این تیم و این بازیکنان را ببینم چون باعث می شوند که از فوتبال لذت ببرم. هرروز و هر بازی همینطور بوده. هنوز کاملا لمس نمی کنم و نمی فهمم که هدایت این بازیکنان چه معنا و مفهومی دارد. من با مسی و تعداد دیگری از بازیکنان تیم صحبت کرده ام. به مسی فقط یک چیز گفتم و آن هم این بود که چقدر تحسینش می کنم. مسی، مسی است؛ بوسکتس، بوسکتس است و پیکه، پیکه است ولی هر کسی باید در جای خودش باشد. مطمئنا ارتباطم با بازیکنان تیم خوب خواهدبود. من صادق و رک هستم. اگر چیزی ببینم، آنر ا می گویم. به ویژه اگر مربوط به کار باشد. این بازیکنان مهارتهای بالایی دارند.

*این تیم به چه چیزهایی برای بهتر شدن نیاز دارد؟

 باید ببینیم. هر زمان که یک سرمربی جدید روی کار می آید، در تک تک افرادی که در رختکن هستند، انگیزه مضاعفی ایجاد می شود. این کاملا محسوس است ولی این انگیزه تدریجا کمرنگ می شود و اوضاع تدریجا مثل قبل می شود. هدف اصلی ما حفظ این انگیزه است. نمی دانم آیا شیوه کاری من بهترین است یا بدترین، ولی این شیوه کاری من است و مطمئنم که می توانم خیلی چیزهای موردنظرم را به بازیکنانم منتقل کنم. اگر فکر کنی که همه چیز خوب است، کار سخت می شود. ما الان انرژی خوبی داریم تا بتوانیم بازیکنان را متقاعد کنیم تا ایده هایمان را دنبال کنند. جزئیات خیلی مهم هستند.باید خوب ارتباط بگیریم. من در طول زندگی ام 20 سرمربی داشته ام و هریک با دیگری متفاوت بودند. من با انرژی فراوانی به اینجا آمده ام. دقیقا می دانم که بارسلونا کجاست. ساعتها مقابل تلویزیون به تماشای بازیهای بارسلونا نشسته ام.

*مایلید برای پرکردن جای سوارز مهاجم دیگری بخرید؟

باید صحبت کنیم. ما زمان داریم تا درمورد این مسائل حرف بزنیم. من یکی از اعضای این باشگاه هستم و اطمینان دارم که همه ماگاهی اشتباه می کنیم و گاهی هم کارها را درست انجام می دهیم. نگران هستم؛ چون سوارز بازیکن مهمی است. ولی باید درمورد داشته های تیم فکر کنیم

*سیستم مدنظرتان برای بارسلونا چه سیستمی است؟

همیشه مهم فلسفه تیم است. من واضح می دانم که چه سیستمی را انتخاب خواهم کرد. احتمالا تغییراتی در سیستم 3-3-4 یا 2-4-4 خواهیم داد. ولی دراین راستا به اتفاقات زیادی نیاز داریم. مطمئنا فلسفه بارسلونا تغییر نخواهد کرد.

*چه زمانی از ابراز تمایل بارسلونا برای به خدمت گرفتنتان مطلع شدید؟

من حتی پنج دقیقه هم برای پذیرفتن پیشنهاد بارسلونا، وقت تلف نکردم. هرگز فکرش را هم نمی کردم که بارسایی ها مرا انتخاب کنند. من کارنامه مربیگری طولانی و یادرخشانی ندارم و جامی فتح نکرده ام. نشان داده ام که این فلسفه کاری برایم فوق العاده است و تنها کاری که در تیمهای سابقم انجام داده بودم این بوده که تیمهایم فوتبال خوبی را ارائه کرده بودند.نمی دانم که آیا این برای مدیران بارسا کافی بوده یا نه که این فرصت را دراختیارم قرار دهند و به همین خاطر از آنها واقعا متشکرم.

6363