خاطره جالب سرمربی بارسلونا از یک روز هدایت گینه استوایی

خاطره جالب سرمربی بارسلونا از یک روز هدایت گینه استوایی

پایگاه خبری فوتبالی - کیکه ستین هدایت بارسلونا را به عهده گرفته است. این مربی در سالهای اخیر با هدایت تیم هایی نظیر بتیس، لاس پالماس، لوگو، لوگرونیس، پولی اخیدو و راسینگ سانتاندر به شهرت رسیده و چالش های متفاوتی را در دوران حضورش به عنوان مربی تجربه کرده است اما سابقه هدایت یک تیم ملی را هم دارد.

به گزارش فوتبالی، این اتفاق در تابستان 2006 رخ داد، زمانی که سرمربی بارسلونا بیکار بود و پیشنهاد تیم گینه استوایی را دریافت کرد و آن را پذیرفت. این مربی پیشنهاد را پذیرفت اما فقط یک بازی هدایت این تیم را به عهده داشت. آنها در آن بازی مقابل کامرون در جام ملت های آفریقا با نتیجه سه بر صفر شکست خوردند. ستین نتوانست به همکاری با فدراسیون فوتبال گینه استوایی ادامه بدهد و از این تیم کنار رفت.

ستین چند سال پیش در مورد این تجربه گفته بود:" در ابتدا به چشم یک فرصت به آن نگاه می کنم. مقابل کامرون هر چند که تفکرات مشخصی نداشتیم ، بازیکنان خوب کار کردند. برای یک قرارداد همکاری از جانب باشگاه لوگرونیس به گینه رفته بودم. در آن زمان بدون کار بودم و با پیشنهادی مواجه شدم که به نظرم پیشنهاد خوبی بود. به همراه دستیارم استبان توره در ان تیم بازیهای زیادی از بازینان را دیدیم و فکر می کردیم که یک پروژه بلندمدت در پیش خواهیم داشت. بعد از مدتی فهمیدم که مسئولین فدراسیون فوتبال این کشور جدی نیستند و حتی به دنبال امضای قرارداد هم نیستند.بعد از ان تصمیم گرفتم که همکاری را قطع کنم."

از سال 1990 به بعد 229 مربی هدایت گینه استوایی را به عهده داشته اند که 9 تا از آنها اسپانیایی بوده اند.