قانون جدید فیفا: تعداد بازیکنان قرضی تیم‌ها محدود می‌شود

قانون جدید فیفا: تعداد بازیکنان قرضی تیم‌ها محدود می‌شود

پایگاه خبری فوتبالی - فیفا قانون جدیدی را تصویب می کند تا تعداد بازیکنانی که توسط باشگاه ها قرض داده می شود را محدود کند.

به گزارش فوتبالی، سازمان جهانی فوتبال در مسیر تصویب قانونی است تا جلوی روش باشگاه های بزرگ در این باره که بازیکنان جوان را به تعداد پرشمار بخرند و به تیم های مختلف قرض بدهند را بگیرد. بدین ترتیب قرار است که برای فصل آینده تعداد بازیکنان قرضی هر تیم به عدد هشت محدود شود، برای فصل 22-2021 این تعداد به هفت می رسد و برای فصل 21-2020 به شش. نشریه اسپورت کاتالونیا گزارش داده است که این مسئله به باشگاه ها اطلاع داده شده است و از فصل آینده برای تمام بازیکنان بالای 22 سال اعمال خواهد شد. 

بدین ترتیب بسیاری از تیم های بزرگ مجبور خواهند شد تا از حجم بازیکنان قرضی خود کم کنند. باشگاه هایی نظیر چلسی در انگلیس یا اودینزه در ایتالیا در این فصل بیش از 20 بازیکن قرضی داشته اند که با محدودیت جدید باید یا قرارداد برخی از انها را فسخ کنند یا آنها را به صورت دائمی به تیم های دیگر بفروشند.

در حال حاضر قانون جدید به تمام فدراسیون های فوتبال جهان ابلاغ شده است و طبیعتا از تابستان آینده لازم الاجرا خواهد بود و باید عملی شود.