زننده سریع‌ترین گل تاریخ جام جهانی حالا راننده تاکسی اینترنتی است!

زننده سریع‌ترین گل تاریخ جام جهانی حالا راننده تاکسی اینترنتی است!

پایگاه خبری فوتبالی - خیلی ها هاکان شوکور را به عنوان بازیکنی به یاد دارند که سریع ترین گل تاریخ جام جهانی را با پیراهن تیم ملی ترکیه به ثمر رساند.

به گزارش فوتبالی، زندگی حالا برای شوکور 48 ساله تغییرات زیادی داشته است. او که به حزب سیاسی حامیان اردوغان (حزب عدالت و توسعه) ملحق شده بود، نتوانست با آنها کنار بیاید و در نهایت توسط دولت اردوغان مورد بازجویی و تحقیق قرار گرفت. بازیکن اسبق تیم ملی ترکیه پس از آن که آینده خود را در خطر می دید تصمیم گرفت که در سال 2015 به آمریکا فرار کند. او خانواده اش را تنها گذاشت. پدر شوکور در ترکیه بازداشت شد و پس از مدتی به علت سرطان از زندان آزاد شد. شوکور از ترس این که توسط دولت ترکیه بازداشت شود، قید اموال و املاکش در این کشور را زده است. شوکور در ابتدا در ترکیه یک کافه احداث کرد. اما دولت ترکیه هواداری که با او در این کافه عکس گرفته بود و برخی از مشتریان این کافه را بعد از بازگشت به ترکیه بازداشت کرد.  به همین خاطر شوکور تصمیم گرفت که برای امنیت خودش و اطرافیانش این کافه را ببندد. در حال حاضر ستاره اسبق تیم ملی ترکیه در واشنگتن راننده اوبر (نوعی تاکسی اینترنتی) است و برای این که امرار معاش کند کتاب می فروشد. بازیکن اسبق تیم ملی ترکیه در مصاحبه با "والت ام سونتاگ" در مورد مصائب زندگی شخصی خودش صحبت کرده است."

شوکور در مورد شرایط این روزهای زندگی خود گفته است:" برای امرار معاش کار می کنم. هیچ چیزی برایم در هیچ جایی از دنیا نمانده است. اردوغان همه چیز را از من گرفت. قدرت صحبت کردن و کار کردن از من گرفته شد. در ابتدا حزب حامی اردوغان می خواستند از شهرت من سوء استفاده کنند اما به تدریج دشمنی ها آغاز شد.  آنها با سنگ به بوتیک همسرم حمله کردند. به فرزندانم در خیابان حمله شد و هر بار که صحبت می کردم، مورد تهدید قرار می گرفتم. وقتی به آمریکا رفتم، پدرم را بازداشت کردند و همه اموالش ضبط شد. برای انها لحظات مشکلی بود. برای هر کسی که با من ارتباطی داشت، مشکل مالی ایجاد کردند. مدتی یک کافه تاسیس کردم. افراد عجیبی به کافه ام می آمدند و موزیک دومبرا (سبک موسیقی محبوب حزب اردوغان) را پخش می کردند. وقتی یک نفر در آن جا با من عکس گرفت، عکسش با من را در تلفن همراهش پیدا کردند و چهارده ماه او را زندانی کردند."

کاپیتان اسبق تیم ملی ترکیه می گوید که به او اتهام همکاری با فتح الله گولن، رئیس حزب اپوزیسیون اردوغان را زده اند و مدعی شده اند که او در بمب گذاری سال 2016 دست داشته است:" نقش من در ان ماجرا چه بود؟ تا همین الان هیچ کسی به من در این باره توضیح نداده است. همیشه در کشورم کارهای قانونی انجام داده اند. آیا توانستند که ثابت کنند که چه جرمی مرتکب شده ام؟ نه. فقط از کلمات " خائن" و "تروریست" استفاده می کنند. من با دولت اختلاف دارم نه با مردم یا کشور ترکیه. من عاشق پرچم و کشورم هستم. "

شوکور می گوید که وزارت ورزش ترکیه عامل کنار گذاشته شدن او از گالاتاسرای بوده است:" رئیس جمهور از وزارت ورزش خواست که من را کنار بگذارند. این یک تصمیم قضایی نبود بلکه دستوری بود که از سوی مقامات بالاتر گرفته شد."

وی همچنین در مورد عکس گرفتن مسعود اوزیل هافبک سابق تیم ملی آلمان با اردوغان هم صحبت کرد:"عکس مناسبی نبود. به اوزیل و گوندوغان توصیه می کنم که آنها هم به حزب حامیان اردوغان ملحق شوند تا حقیقت را بفهمند."