پیش بازی امید ایران-امید کره/ در انتظار اولین 3 امتیاز

پیش بازی امید ایران-امید کره/ در انتظار اولین 3 امتیاز

پایگاه خبری فوتبالی- آیا اولین 3 امتياز تیمِ امید مقابل کره جنوبی به دست خواهد آمد؟

به گزارش فوتبالی، در دومین گام از رقابت‌های فوتبال قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک 2020، تیمِ امید ایران از ساعت 13:45 روز یکشنبه به مصاف تیمِ امید کره جنوبی خواهد رفت.

شاگردان حمید استیلی، در دیدار نخست مقابل ازبکستان، بازی امیدوارکننده ای را مقابل مدافع عنوان قهرمانی به نمایش گذاشتند و شاید اگر اشتباهات فردی نبود، 2 امتیاز حساس به اندوخته ایران اضافه میشد.

تحلیل بازی با ازبکستان: حمید استیلی تیمش را با ترکیب مورد انتظار 4-2-3-1 به میدان فرستاد و در نیمه دوم با اضافه شدن قائدی، عملا با دو مهاجم کار را ادامه داد. تاکتیک تیم امید در این بازی، استفاده از ضد حمله بود که با در اختیار داشتن بازیکنان پا به توپ و سرعتی، در ایجاد موقعیت بسیار خطر ساز ظاهر شدیم. آمار حاکی از تصاحب توپ بیشتر توسط ازبکستان بود و بیش از 60 درصد مالک توپ بود؛ اما شاگردان استیلی با 17 شوت در مقابل 9 شوت ازبک ها، زهردار تر عمل کردند. 

تنها گل ازبکستان از روی نقطه پنالتی نیز از بی احتیاطی مجتبی نجاریان در داخل محوطه جریمه حاصل شد. اولین بازی تورنمنت ها، مهمترین بازی هر تیمی قلمداد می‌شود و با نمایش امیدوارکننده ایران، می‌توان در ادامه راه به این تیم امید داشت.

بازیکنان در پست های غیر تخصصی: با خط خوردن عارف غلامی از فهرست نهایی تیم امید، با نظر حمید استیلی، کاپتان نورافکن با بازی در یک خط عقب تر، در قلب خط دفاعی قرار گرفت. نورافکن هر چند که در این بازی دریبلی نخورد و دو توپ‌گیری هم داشت، اما در پنج دوئل از 8 نبردش شکست خورد که برای یک دفاع میانی آماری ضعیف به شمار می‌رود. در نبود نور افکن در پست هافبک دفاعی، خط هافبک تیم ایران دچار سردرگمی هایی بود و فاصله بین مدافعان و هافبک ها گاهی بسیار زیاد میشد. تیم امید ایران فاقد یک هافبک دفاعی تخصصی بود و یکی از دلایل اصرار تیم امید برای بازی مستقیم، همین موضوع بود.

نتیجه دیدار گذشته: ایران در مقابل ازبکستان به تساوی 1-1 رسید و کره جنوبی با تک گل دقیقه 93 لی دونگ جون، در مقابل چین به برتری دست یافت.

* یکشنبه 22 دی 98

امید ایران - امید کره جنوبی ساعت 13:45