خبر خوب برای والورده: بارسلونا از 2003 مربی اخراج نکرده است!

خبر خوب برای والورده: بارسلونا از 2003 مربی اخراج نکرده است!

پایگاه خبری فوتبالی - در روزهای اخیر صحبت های بسیاری درباره برکناری ارنستو والورده به گوش می رسد اما خبر خوب برای این مربی این است که بارسلونا از سال 2003 تا به حال هیچ یک از مربیان خود را اخراج نکرده است. 

به گزارش فوتبالی، هواداران، مدیران و هرکس که به نوعی با بارسلونا در ارتباط است، یک احساس را در سال های اخیر تجربه نکرده و آن هم احساس اخراج یک مربی در طول فصل است. حالا ارنستو والورده بعد از 5 مربی، حضور در 145 بازی و 17 سال بعد صفحات درخشانی را در تاریخ بارسلونا به یادگار نگذاشته است. آخرین باری که بارسایی ها در میانه فصل یک مربی را برکنار کردند در سال 03 - 2002 بود. در تاریخ 26 ژانویه 2003 و پس از شکست 0 - 2 برابر سلتاویگو و حضور در رده دوازدهم جدول رده بندی، مدیران بارسلونا تصمیم گرفتند که به همکاری با لوییس فن خال خاتمه دهند. پس از این مربی آنتونیو دلاکروز و رادومیر آنتیچ به صورت موقت هدایت بارسا را بر عهده گرفتند و در پایان فصل بود که فرانک رایکارد روی نیمکت این تیم نشست. رایکارد در پاریس موفق شد این تیم را به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا برساند اما حتی این موضوع نیز شرایط را برای ادامه حضورش فراهم نکرد و در نهایت جای خود را به پپ گواردیولا داد که به عنوان یکی از بهترین مربیان تاریخ باسلونا شناخته می شود و در طول مدت حضورش روی نیمکت این تیم قهرمانی های بسیاری را به ارمغان آورد. 

والورده در فصل 18 - 2017 هدایت بارسلونا را بر عهده گرفت و دو شاخصه دوران حضور او در این تیم شکست برابر رم در ورزشگاه خانگی این تیم و همچنین شکست برابر لیورپول در آنفیلد است که هر دو منجر به حذف تیمش از رقابت های لیگ قهرمانان اروپا شد و بازی های تراژیکی را برای بارسلونا و هوادارانش رقم زد. شکست برابر اتلتیکو مادرید در نیمه نهایی سوپرکاپ اسپانیا کار را برای این مربی سخت تر از قبل کرده است و باید دید که آیا مدیران بارسلونا پس از 16 سال سنت شکنی خواهند کرد یا خیر.

1070