چرا رئال مادرید در سوپرکاپ اسپانیا حضور دارد؟

چرا رئال مادرید در سوپرکاپ اسپانیا حضور دارد؟

پایگاه خبری فوتبالی- رافائل واران مدافع فرانسوی باشگاه رئال مادرید در کنفرانس خبری اش در روز گذشته اش گفت:« می دانیم که حضور رئال مادرید در سوپرکاپ اسپانیا کار سختی بوده است.» همین صحبت جنجالهای زیادی را ایجاد کرده؛ چرا که رئال مادرید بدون آنکه قهرمان لالیگا و یا جام حذفی اسپانیا شده باشد و حتی به فینال این تورنمنت رسیده باشد، در سوپرکاپ اسپانیا حضور دارد.

به گزارش فوتبالی، رئال مادرید حالا در سوپرکاپ اسپانیا که با ساختاری جدید و با حضور فاینال فور برگزار می شود حضور یافته است. برگزاری سوپرکاپ اسپانیا با این ساختار جدید، خلاقیت لوئیس روبیالس، رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیاست که در فوریه 2019 از این ساختار رونمایی کرد. در آن زمان آقای روبیالس در صحبتهایی گفت:« فینالیستهای جام حذفی اسپانیا و تیمهای اول و دوم لالیگا در سوپرکاپ اسپانیا شرکت خواهند کرد. اگر تیمهایی مشترک باشند، دیگر تیم موفق در جام حذفی به این تورنمنت خواهد رسید.»

در ماه آوریل بود که هیئت عالی فدراسیون فوتبال اسپانیا ساختار جدید سوپرکاپ اسپانیا را تائید کرد و اعلام کرد که دو فینالیست جام حذفی اسپانیا و قهرمان و نایب قهرمان لالیگا در این تورنمنت شرکت خواهند کرد و در صورتی که تیمی در این کسب این سکوها مشترک باشد، بهترین تیم لالیگا که در فینال جام حذفی حضور نداشته به این تورنمنت دعوت خواهد شد.

این بدان معناست مسئولان هیئت عالی فدراسیون فوتبال اسپانیا تغییراتی را در این قانون اعمال کردند و برخلاف آنچه روبیالس گفته بود، برترین تیم حاضر در لالیگا بعد از تیمهای اول و دوم به این تورنمنت راه یافت و نه تیم برتر جام حذفی.

از همین رو بارسلونا به عنوان قهرمان لالیگا و والنسیا به عنوان قهرمان جام حذفی اسپانیا به سوپرکاپ اسپانیا راه یافتند. از آنجا که بارسلونا دیگر فینالیست جام حذفی بود، همین باعث شد که رئال مادرید تیم سوم فصل قبل که بهترین تیم لالیگا بود، با وجودی که در فینال جام حذفی فصل قبل اسپانیا حضور نداشت، به نیمه نهایی سوپرکاپ اسپانیا راه یافت.

اتلتیکومادرید هم به عنوان نایب قهرمان فصل گذشته لالیگا در سوپرکاپ اسپانیا حضور خواهد داشت.

6363